2008. május. 07. 07:54 MTI Utolsó frissítés: 2008. május. 07. 07:55 Gazdaság

Az internet legyűri a Playboy-nyuszikat

Nem voltak elégségesek a nyereséges gazdálkodáshoz az Egyesült Államokban a Playboy reklám- és hirdetési bevételei: az idei első negyedévről 3,1 millió dolláros veszteséget jelentett szerdán a kiadóvállalat, a Playboy Enterprises Inc. A tavalyi első negyedévben másfél millió dolláros adózott eredménye volt a cégnek.

Bevételei 8 százalékkal csökkentek, 78 és fél millió dollárra, elmaradva az elemzők várta 85,4 millió dollártól is. Az Egyesült Államokon kívül jobb volt a helyzet, de az eladott példányszám külföldön is kissé csökkent.

A Playboy-televízió odahaza az Egyesült Államokban 16,5 millió dollárt tett a bevételhez, de a tavalyi első negyedévitől ez is elmaradt, 16 százalékkal. A névadó magazin kiadásából származó bevétel 14 százalékkal csökkent, részben a hirdetési bevételek, részben a lapeladások visszaesése miatt. A mostani negyedévben 5 százalékkal csökkentik a hirdetési felületet a Playboy magazinban az Egyesült Államokban a tavalyi második negyedhez képest.

A Playboy vállalat számára a jó üzletet az elmúlt években elsősorban a Playboy kiadásának licensze jelentette, az idei első negyedévben ez a bevétel még 5 százalékkal nőtt; márkázott fogyasztási cikkekből a bevétel 10 százalékkal gyarapodott.

Christie Hefner, a vállalkozás vezetője a számokat kommentálva kijelentette: „kiadói és amerikai szórakoztatóipari tevékenységünknek változatlanul szembe kell néznie a fogyasztók médiahasználatában mutatkozó példátlan változással”. Arra célzott, hogy az emberek inkább az interneten „szórakoznak” olyasmivel, amit az Playboy kínál, és méghozzá többnyire ingyen. A Playboy internetes honlapjának a bevétele is csökkent, 3 százalékkal 15,2 millió dollárra, mert a fizetős oldal látogatottsága lanyhul.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.