Eladták a Balaton szeletet
A Nestlé Hungária Kft. csütörtökön megvette a Balaton (szelet) márkát a Kraft Foodstól. A vásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra.
A Balaton szelet "karrierje" 1978-ban kezdődött, és mára már magyar nemzeti márkának számít. A márkaakvizíció jól mutatja a Nestlé elkötelezettségét a magyar piac és a hagyományos magyar márkák iránt. A Balaton szelet - a Nestlé szerint - ideális kiegészítője a cég édesipari termékskálájának. Az újonnan megvásárolt Balaton szelet márka fejlesztésekor a Nestlé már kamatoztathatja a meglévő know-how-ját, felhalmozott tudáskapacitását.
A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.
A Nestlének jelenleg 4 gyára, és 1332 alkalmazottja van Magyarországon. A Nestlé Hungária nettó értékesítési volumene tavaly 8,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és értékben meghaladta a 83 milliárd forintot.
A Kraft Foods Inc. szerdán megerősítette, hogy megállapodást írt alá a Balaton szeletes csokoládémárka a Nestlének történő eladásáról. A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon. A Kraft Foods Inc. azt szintén jelezte, hogy eladási megállapodáshoz érvényességéhez versenyhatósági jóváhagyás szükséges.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.