A Heineken bevásárolt a cseh sörpiacon
Megveszi a Drinks Union cseh söripari részvénytársaságot a holland Heineken. A felvásárlással a Heineken jelentősen – 8 százalékról 12 százalékra – erősíti csehországi piaci részesedését a csoportmérlegben lévő kapacitásait révén, jelentették be szerdán Prágában.
A Drinsk Unionhoz három sörgyár és egy likőrgyár tartozik, eddig magánszemélyekből álló csoport tulajdonában volt. A három sörgyár tavaly mintegy 900 ezer hektoliter sört főzött, összesen 523 embert foglalkoztatott. A három sörgyár összbevétele tavaly 1,29 milliárd korona volt. A Granett likőrgyár tavaly 70 ezer liter szeszesitalt adott el.
A Heineken 2003-ban jelent meg Csehországban, évi 1,9 millió hektoliter ottani többségi sörgyártó kapacitással a harmadik számú szereplő a cseh sörpiacon. Kisebbségi részesedésekkel együtt a Heineken részesedése a cseh piacon 14 százalék, évi termelői kapacitása összesen 2,7-3 millió hektoliter.
Cseh szakértők szerint a Heineken a három megvásárolt sörfőzde közül kettőt várhatón rövid időn belül bezár. A Krusovice sörgyárat ugyanis, amelyet a Heineken tavaly júniusban vásárolt meg a német Radebergertől, a közelmúltban korszerűsítették, és sok a szabad kapacitása.
A cseh piacon az első helyezett a dél-afrikai-amerikai SABMiller, mióta 1999-ben megvette a Plzensky Prazdrojt, amely egyidejűleg a Radegasttal és a Velké Popovice sörgyárral bővült. A második a belga-brazil InBev, a prágai Staropramen révén, amelyet 2000-ben szerzett meg, a Staropramen addigi brit tulajdonosával együtt. A Staropramenhez tartozik a Kvasnicak, a Branik, a Velvet, a Kelt és az Ostravar márka is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.