2005. január. 20. 18:38 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 21. 21:40 Márka- és logótár

Heineken

Az 1860-as évek óta gyártott holland sör a huszadik század közepére már az egész világon ismert sör volt.

Az 1860-as évek óta gyártott holland sör a huszadik század közepére már az egész világon ismert sör volt. Az alkoholmentes üdítőitalok növekvő népszerűsége azonban új kihívás elé állította a vállalatot: márkaépítéssel és piaci offenzívával válaszoltak a kihívásokra. Alfred Henry Heineken az Egyesült Államokban tanult marketinget, így tett arról, hogy a cég terméke egységes arculattal jelentkezzen. Korábban a licenc alapján Heinekent gyártó sörüzemek a saját logójukat is feltüntették a címkéken.

1951-ben a vállalaton belül külön marketing-részleg alakult, ezt követően a csupa nagybetűs logón a kezdőbetűn kívül minden betűt kicsire cseréltek. A tervezők állítólag napokon keresztül azzal foglalkoztak, hogy mikroszkóp segítségével rajzolják meg az „e” betűk ívét. 1954-ben a sörösüvegeket pirosas árnyalatúról a ma ismert zöld színűre cserélték. A címke vörös színű ötágú csillagáról úgy tartják, a levegőt, a tüzet, a földet, a vizet és - ötödikként – a sörfőzet minőségét jelképezik.





Legutóbb tavaly változtattak a Heineken emblémáján: a hagyományos zöld színű címke ezüstszínű keretet kapott, úgy erősítve ezzel a sör prémiumtermék-jellegét, hogy attól sem kell közben tartani, hogy a fogyasztók nem ismernek rá a boltban kedvencükre.

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.