Megbírságoltak a UPC-t
40 millió forintra bírságolta a UPC-t a Nemzeti Hírközlési Hatóság, mert a cég úgy szüntette meg telefonszolgáltatását Budaörsön és a főváros XI. kerületében, hogy nem tájékoztatta ügyfeleit. A HavariaPress úgy tudja, hogy 2000 előfizetőjét "felejtette el" tájékoztatni a UPC Magyarország Kft.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság tavaly novemberben hozta meg határozatát az ügyben, ám a UPC azzal szemben fellebbezéssel élt. A másodfokú hatósági vizsgálat során azonban a fellebbezésnek nem adtak helyt, elutasították azt. A több károsult beadványára megkezdett hatósági vizsgálat megállapította, hogy a UPC az érintett területeken egy másik szolgáltató hálózatán nyújtotta szolgáltatásait a két cég közötti szerződés alapján. A szerződést a hálózat tulajdonosa azonban 2006 végén felmondta.
A UPC és a hálózat tulajdonosa között a szerződésben foglalt elővásárlási jog alapján a felmondási időszak alatt folyamatos egyeztetések folytak a hálózat megvásárlásával kapcsolatban, de a tárgyalások nem vezettek eredményre, a hálózat tulajdonosát pedig 2007 tavaszán egy harmadik szolgáltató megvette. Az adásvételt követően a hálózat új tulajdonosa 2007. május 29-én a UPC további szolgáltatási lehetőségét megszüntette, ezért az előfizetők átmenetileg szolgáltatás nélkül maradtak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.