ACNielsen: a szájpropaganda a leghatékonyabb reklám
Sorrendben az újságok, rádió és tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok a hagyományos médiumok közül, míg az internethasználók számára hitelesebbek az e-mailben, az online hírlevelekben és a márkák honlapjain közölt információk, a leghatékonyabb reklám azonban a „szájpropaganda” – áll a Nielsen Piackutató intézet felmérésében.
Az intézet 47 országban, köztük Magyarországon is végzett kutatása szerint a magyar internetezők kiemelkedő aránya bízik a neten hozzáférhető reklámokban. Sőt, a magyarok a világ élvonalába tartoznak a más fogyasztóktól e-mailben kapott vélemények, valamint a szintén e-mailben érkező, megrendelt reklám-tájékoztatás pozitív megítélésével. Ebből a két szempontból a magyarok az USA-ban megkérdezett internet-használókkal vannak egy szinten, a lista élén ázsiai és latin-amerikai országok állnak.
A márkák honlapjain található információhoz három magyar megkérdezettből majdnem ketten bizalommal viszonyulnak.
Az európaiak általában kevésbé bíznak a reklámokban, mint a világátlag. A globális trendektől azonban eltér a magyarországi összkép. Az említett három netes médium megítélésénél ugyanis a magyarok 61-66 százalékos aránya magasabb, mint a 47 ország átlaga.
A szájpropaganda Magyarországon is a leghatékonyabb hirdetés, de azért kevesebben bíznak benne, mint globálisan vagy Európában. A magyar válaszadók 68 százaléka bízik a szájról szájra terjedő ajánlásokban.
Az európaiak a hagyományos médiumok reklámjaiban is kevésbé bíznak, mint a többi földrész fogyasztói. A magyar trend itt is eltér a főáramtól. Az újságok, tévé és magazinok hirdetéseiben kevesebb magyar bízik, mint az európai átlag, a rádióreklámok hitelességével kapcsolatban viszont a magyar mutató ugyanakkora, mint a kontinens középértéke.
Az újsághirdetéseket globálisan a Fülöp-szigeteken és Dél-Afrikában tartják a legtöbben hitelesnek. Európában a hollandok és finnek vezetnek, ahogyan a tévéreklámok megítélésében is. A magazinoknál a hollandok és írek állnak az európai lista élén, ahogyan a rádiónál is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.