2007. január. 29. 13:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. január. 29. 14:01 Gazdaság

Az alkuszok szerint véget kéne vetni a kötelező biztosítási kampánynak

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás év végi kampányszerű újrakötése ellen érvel nyilatkozatában a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége. A változással a biztosítók is egyetértenének.

A múlt év végén lezárult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány során több mint háromszázezer autós döntött a biztosítóváltás mellett. Évről évre egyre határozottabban merül fel a kérdés: valóban szükség van-e arra, hogy az autósok csak az év egyetlen hónapjában mérlegelhessék, kívánnak-e biztosítót váltani? A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) úgy ítéli meg, hogy a kampányidőszak elhagyása a biztosítási piac minden szereplője számára előnyökkel járna.

A jelenlegi rendszerben a gépjármű-tulajdonosok minden év novemberében egy időben szembesülnek az új kgfb tarifákkal. Mivel a váltásra kizárólag ebben az időszakban nyílik lehetőség, a biztosítók egyre intenzívebb marketingmódszerekkel (kisebb-nagyobb ajándékok, a kedvezmények mind átláthatatlanabb köre stb.) igyekeznek e néhány hét alatt magukhoz csábítani az ügyfeleket. Mindez jelentősen növeli a kötelező biztosítások költségeit, valamint annak esélyét, hogy az autós nem a számára optimális módozatot választja ki magának, a korrigálásra pedig egy évet kell várnia - áll a közleményben.

Az európai gyakorlat igen változatos képet mutat. A környező országokat vizsgálva Csehországban és Szlovákiában az itthonihoz igen hasonló gyakorlattal szembesülünk. Ugyanakkor Ausztriában egész évben lehet kgfb-t váltani, és hasonló a helyzet a közelmúltban csatlakozott Romániában is.

A FBAMSZ elérkezettnek látja az időt, hogy immár konkrét lépések is történjenek annak érdekében, hogy a kötelező biztosítás kampányának - a biztosítási piac jelenlegi fejlettségi szintje mellett több hátránnyal, mint előnnyel járó - gyakorlata középtávon megszűnjön.

Kálózdi Tamás, az Allianz Biztosító vezérigazgató helyettese – ez a társaság az autós biztosítások felét kezeli – elmondta, hogy érdemes lenne megfontolni, hogy a kgfb-váltásra az év utolsó napja helyett a biztosítási évfordulón kerüljön sor. (A biztosítási évforduló a kötés napja, vagyis praktikusan az autóvásárlás napja.) A biztosítók továbbra is – úgy, mint most – november elején hirdethetnének díjat, de a kínálatból csak a biztosítási évfordulón lehetne választani.

Arra a felvetésre, hogy ha valaki – a tervezett rendszerben – például novemberben vásárol autót, akkor hiába látja a jövő évi díjakat, csak a régiek alapján választhat biztosítót, Kálózdi Tamás azt a választ adta, hogy a meghirdetés utáni biztosítási évfordulósok már az új tarifával köthetnék meg a kgfb-t.

Tóth Sándor, a Közlekedési Biztosító Egyesület értékesítési igazgatója a casco biztosítást hozta fel ellenpéldaként, amely ma is a biztosítási évfordulón jár le. Igaz, hogy a biztosítók itt folyamatosan intézhetik a váltást, így elmarad a kampány, viszont az ügyfelek sem figyelnek annyira a piacon lévő ajánlatokra. Ebből a szempontból a mai helyzet ügyfélbarátabb.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.