2006. december. 19. 13:44 MTI Utolsó frissítés: 2006. december. 19. 13:42 Gazdaság

Jóváhagyták a Hochtief ferihegyi ügyletét

Az Európai Bizottság mint versenyfelügyelet jóváhagyta, hogy a legnagyobb német építőipari vállalat, a Hochtief repülőtér-üzemeltető egysége, továbbá a német állami Kreditanstalt für Wiederaufbau pénzintézet és a kanadai Caisse de Dépôt et Placement du Québec konzorciuma megvegye a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Rt. (Budapest Airport) 75 százalékát mínusz egy szavazatát a brit BAA Plc repülőtér-üzemeltetőtől.

Az Európai Bizottság egyszerűsített eljárásban hagyta jóvá az ügyletet, mivel versenyügyi problémát maga nem látott, és az elmúlt egy hónapban egyetlen érdekelt fél sem tett panaszt. Az adásvétel pénzügyi részleteit még nem hozták nyilvánosságra. 

A brit BAA Plc repülőtér-üzemeltető nyár óta a spanyol Grupo Ferrovial építőipari vállalat egysége. A konzorciumban a Hochtief AirPort GmbH részesedése közel 50 százalékos. A Hochtief 1997 óta foglalkozik repülőtéri befektetésekkel és azóta Hamburg, Düsseldorf, Athén, Sydney és Tirana repülőteréből szerzett részesedést.

A BAA Plc október 20-án jelentette be, hogy a magyar állam jóváhagyásával el kívánja adni érdekeltségét a Budapest Airportban a Hochtief AirPort GmbH által vezetett konzorciumnak.
 
A BAA tavaly decemberben privatizációs pályázaton nyerte el a Budapest Airport üzemeltetési jogát 464,5 milliárd forintért. Miután a spanyol Grupo Ferrovial által vezetett konzorcium júniusban megszerezte a BAA-t, új stratégiát dolgozott ki a BAA-ra, amely a BAA nagy-britanniaii repülőtereire összpontosít a cég nemzetközi érdekeltségei helyett.
 
A BAA Budapest Airportban lévő érdekeltségének potenciális vevője köteles átvállalni a BAA által tavaly decemberben aláírt privatizációs szerződésben rögzített beruházásra, fejlesztésre, növekedésre és munkavállalói jogokra vonatkozó kötelezettségeket.
 
A Hochtief konzorciuma a tavalyi privatizáció második helyezettje volt. A Hochtief konzorciuma a Budapest Airport privatizációs pályázatán a győztes brit BAA 464,535 milliárd forint azonnali tranzakciós ajánlatához képest közel 60 milliárd forinttal kevesebbet, 406 milliárd forintot ajánlott. A pályázaton a szintén német Fraport AG konzorciuma lett a harmadik, 350 milliárd forintos azonnali tranzakciós ajánlattal.
 
A BAA a 464,535 milliárd forint azonnali tranzakciós értékért megkapta a Budapest Airport Zrt. 75 százalék mínusz egy szavazatát, a repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogát és az üzemeltetéshez szükséges kincstári tulajdonú eszközöket. A BAA 2011-ig összesen 260,6 millió euró értékű fejlesztést vállalt Ferihegyen.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.