2006. augusztus. 10. 13:06 MTI Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 10. 13:06 Gazdaság

Több hetet is csúszhat az M7-es tender

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter kérésének megfelelően, a Nemzeti Autópálya Zrt. további közbeszerzés-jogi és műszaki szakértők bevonásával segíti a független bíráló bizottság munkáját, így az M7-es tender eredményhirdetése még néhány hetet csúszhat – tájékoztatott az Nemzeti Autópálya Zrt.

A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. tájékoztatása szerint az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt tenderrel kapcsolatban ezt követően a bíráló bizottság a jogi lehetőségek alapján dönt a szükséges eljárás tartalmáról. Ennek lefolytatását követően a bizottság ismételten javaslatot tesz az NA Zrt. elnök-vezérigazgatójának, aki az igazgatóság és a felügyelő bizottság határozatának megfelelően újabb tulajdonosi döntést kér a gazdasági és közlekedési minisztertől.

A társaság tájékoztatása szerint a jelentős megtakarítást eredményező éles verseny miatt természetes, hogy az eljárás bonyolultabb a megelőzőeknél, ugyanakkor hatékonyságát az elért igen kedvező árak igazolják. Az eljárás semmiképpen sem hátráltatja a tervezett 2008. májusi átadást.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerdán arról tájékoztatta az MTI-t, hogy visszaküldte az NA Zrt.-nek az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasza megépítésére kiírt tender nyertesére tett javaslatát. Egyben felkérte a cég vezetését, hogy független jogi és műszaki szakértő bevonásával vizsgálja meg újra a beadott pályázatokat, és ennek megfelelően hozza meg felelős, végleges döntését. Döntését azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, valamint felmerült, hogy bizonyos pályázók pótmunkák utólagos megrendelésének reményében kínáltak kedvező árat.

Az NA Zrt. bíráló bizottsága a múlt héten hatból négy pályázót - ajánlatuk érvénytelensége miatt - kizárni javasolt a versenyből – mondta a miniszter.

Az NA Zrt. igazgatósága ennek alapján a versenyben maradt két pályázó közül az olcsóbb ajánlatot tevő győzelmének kihirdetését javasolta a GKM-nek.

Az MTI korábbi híradása szerint a közbeszerzési eljárás első fordulójában hat konzorcium adott be első árajánlatot. Közülük akkor a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárd forinttal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért.

A Vegyépszer és a Betonút konzorciuma 46,29 milliárdjával következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a COLAS adta be.

A második ajánlati fordulóban a jelentkezők többsége csökkentette árait. A Betonút-Vegyépszer által alkotott Zala-Somogy Konzorcium például 41,4 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be a tender második fordulójában, amint ezt korábban Tímár Gyula, a Vegyépszer Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte az MTI-vel.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.