2006. április. 21. 16:56 MTI Utolsó frissítés: 2006. április. 21. 16:48 Gazdaság

A Katedra Nyelviskola megtévesztette a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa szerint a Katedra Nyelviskola Kft. megtévesztette a fogyasztókat a nyomtatott sajtóban közzétett reklámjával, amely azt sugallta, hogy a Katedra a legjobb nyelviskola.

A közlemény szerint a versenytanács a nyelviskolával szembenugyan megállapította a jogsértést, azonban versenyfelügyeleti bírságot nem szabott ki. A versenytanács indoklása szerint a bírság mellőzésének oka az volt, hogy a kis számban megjelentetett jogsértő reklámok rövid időn keresztül jelentek meg, ezáltal a reklám kevés fogyasztót ért el, így a versenyre gyakorolt hatása csekély volt. 

Ezen kívül a vállalkozás - a jogsértés valószínűsítését követően - nyomban felhagyott reklámozási gyakorlatával, és a versenyfelügyeleti eljárásban együttműködést tanúsított. A GVH ismertetése szerint a nyelviskola reklámja bal felső sarkában apró betűkkel azt írta: "a reklámtörvény szerint azt nem írhatjuk, hogy", majd ezt követően kiemelten nagy betűkkel jelenítette meg "a Katedra a legjobb nyelviskola" állítást.

Ezután a mondat folytatásaként, úgyszintén kis méretű, de vastagított betűvel egyebek mellett közölték, hogy hány magánszemély, vállalat, és vizsgázó választotta eddig a nyelviskolát. A versenytanács e megállapítások közül többről kimondta, hogy azok nem valósak.
 
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2024. december. 23. 16:39

Orbán Viktor négy ruhája

Négy nap alatt négyszer volt alkalma nyilatkoznia, évet értékelnie a miniszterelnöknek, Orbán Viktor ezt négyféleképpen tette meg. Milyen volt az európai, a tanítóbácsis, a rutinból lenyomós és a szerepét komolyan vevő Orbán, és mi volt a közös a négy szerepben?