2006. április. 18. 11:59 MTI Utolsó frissítés: 2006. április. 18. 12:02 Gazdaság

Egyesült szerb-szlovén hálózatok Délkelet-Európa meghódítására

A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator egyesül az újvidéki szerb TUB Rodics M&B csoporttal. A részvénycserés ügyletben közös kiskereskedelmi lánc jön létre, amely tovább akar terjeszkedni Délkelet-Európában.

A terv szerint az egyesült kereskedelmi hálózat Szerbiában Rodics MB-Mercator, Szlovéniában Mercator-Rodics MB név alatt működne. A Rodicsnak Szerbiában 49 szupermarketje és 6 megamarketje van, az idén 370 millió eurós forgalmat vár. A Rodics-csoport a hálózaton kívül saját sörfőzdét is üzemeltet, a Pivarát, valamint benzinkutak és szállodák is vannak a két Rodics-fivér által vezetett cég tulajdonában. A szerb sajtó szerint mindazonáltal a Rodics-érdekeltségek erősen el vannak adósodva. A Mercator az idén 2 milliárd eurós forgalomra számít.

Korábbi hírek arról szóltak, hogy felvásárlási célpont lett a Mercator: a londoni AGSS befektetési alap, amely mögött szerb befektetők állnak, kedden a Mercator 24,99 százalékára nyújtott be ajánlatot, részvényenként 41 ezer toláros (171 euró) áron. A Mercator legnagyobb résztulajdonosai a szlovén Istrabenz energia- és turisztikai konszern, amely 20 százalékban érdekelt a cégben, valamint a 18 százalékos részesedésű Lasko sörfőzde. A cég részvényeinek közel negyede a vagyonügynökség tulajdonában van. A szlovén "Finance" pénzügyi lap szerint a két nagyrészvényes és Milan Beko között már tavaly olyan titkos megállapodás született, hogy azok Mercator részesedéseiket szerb befektetőknek adják el, de végül a két főrészvényes másképp döntött.

A Mercator az elmúlt években főként Szerbiában, Horvátországban és Boszniában terjeszkedett. A cégnek 10 ezer alkalmazottja van.

zöldhasú
Hirdetés