2006. március. 12. 08:13
MTI
Utolsó frissítés: 2006. március. 12. 08:14
Gazdaság
Újabb tender autópályaépítésre
Közbeszerzési eljárást hirdet a Nemzeti Autópálya Rt. az M6-os autópálya több szakaszának megépítésére. A tervek szerint év végére, 2007 elejére készülhet el az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakasza.
A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd és Bóly-országhatár, valamint az M0-ás körgyűrű M1-es és M5-ös autópályák közötti szakaszaira vonatkozó, a Kohéziós Alap támogatásának elnyeréséhez szükséges kiegészítő dokumentumok elkészítésére - erősítette meg Béni Gyöngyi az NA Zrt. szóvivője az MTI-nek.
A tenderkiírás szerint a nyertesnek el kell végeznie a meglévő környezeti hatástanulmányok összefoglalását, pénzügyi-gazdasági és költséghaszon elemzését, a támogatási kérelem összeállítását, továbbá oktatást kell nyújtani az ajánlatkérő részére. A dokumentumok elkészítésének keretösszege 170 millió forint, amit az EU ISPA keretéből, szakértői segítségnyújtás címén 75 százalékban finanszíroz.
A tender eredményhirdetésének tervezett időpontja április 26-a, míg a szerződéskötésre május 5-én kerülhet sor. A mostani tervek szerint az unió 2007-2013-as költségvetéséből kér pénzt Magyarország erre a beruházásra. Éppen ezért a teljes M6-os sztrádának ez a két szakasza épülhet meg utoljára, a tervek szerint 2010 végére. Az M0-ás gyorsforgalmi út meglévő, M1-es és M5-ös sztrádák közötti déli szakaszát pedig autópályává fejlesztik az uniós támogatással. Az M6-os Dunaújvárostól délre autópályává fejleszthető autóútként épül meg a horvát határig, valamint az M60-as bekötő révén Pécsig.
Az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakaszát várhatóan 2006 végén vagy 2007 elején adják át a forgalomnak, míg az érdi-tető és Dunaújváros között épülő szakaszának műszaki átadása és ideiglenes forgalomba helyezése 2006. áprilisában várható.
A M6-os Szekszárd-Bóly közötti 47,9 kilométeres, és az M60-as autóút Bóly-Pécs közötti, kétszer két sávos, 30 kilométeres szakaszára még ez évben közbeszerzési eljárást írnak ki.
A tenderkiírás szerint a nyertesnek el kell végeznie a meglévő környezeti hatástanulmányok összefoglalását, pénzügyi-gazdasági és költséghaszon elemzését, a támogatási kérelem összeállítását, továbbá oktatást kell nyújtani az ajánlatkérő részére. A dokumentumok elkészítésének keretösszege 170 millió forint, amit az EU ISPA keretéből, szakértői segítségnyújtás címén 75 százalékban finanszíroz.
A tender eredményhirdetésének tervezett időpontja április 26-a, míg a szerződéskötésre május 5-én kerülhet sor. A mostani tervek szerint az unió 2007-2013-as költségvetéséből kér pénzt Magyarország erre a beruházásra. Éppen ezért a teljes M6-os sztrádának ez a két szakasza épülhet meg utoljára, a tervek szerint 2010 végére. Az M0-ás gyorsforgalmi út meglévő, M1-es és M5-ös sztrádák közötti déli szakaszát pedig autópályává fejlesztik az uniós támogatással. Az M6-os Dunaújvárostól délre autópályává fejleszthető autóútként épül meg a horvát határig, valamint az M60-as bekötő révén Pécsig.
Az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakaszát várhatóan 2006 végén vagy 2007 elején adják át a forgalomnak, míg az érdi-tető és Dunaújváros között épülő szakaszának műszaki átadása és ideiglenes forgalomba helyezése 2006. áprilisában várható.
A M6-os Szekszárd-Bóly közötti 47,9 kilométeres, és az M60-as autóút Bóly-Pécs közötti, kétszer két sávos, 30 kilométeres szakaszára még ez évben közbeszerzési eljárást írnak ki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Gazdaság
MTI
2005. szeptember. 16. 12:12
Az autópálya-építés megtorpedózhatja a magyar eurót
Világ
hvg.hu
2005. október. 05. 14:24
Autópályafinanszírozás a büdzsén kívül
Gazdaság
MTI
2005. november. 21. 10:24
Az autópályaépítés húzza az építőipart
Gazdaság
MTI
2006. február. 01. 15:11