2006. március. 10. 21:51
MTI
Utolsó frissítés: 2006. március. 10. 21:55
Gazdaság
Tavaly 500 milliárdot költöttek reklámra
A legdinamikusabb növekedést tavaly az online hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta két százalékát adja. Tavaly 500 milliárd forintot költöttek az ügynökségek reklámokra.
Tavaly a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) adatai szerint a listaáron számolt médiaköltés 14 százalékkal bővült, és meghaladta az 500 milliárd forintot - mondta a szervezet főtitkára az MTI-nek a hetedik Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál meghirdetése kapcsán.
Récsán Gábor ismertetése szerint a reklámköltésekből továbbra is a televízió és a nyomtatott sajtó részesedése a legnagyobb. Az előbbi körülbelül 41 százalékot, míg utóbbi 39 százalékot tesz ki. A rádiós költések a teljes reklámköltés mintegy 8 százalékát teszik ki. A közterületi reklám 9 százalék, míg a mozi részesedése 1 százalék körül mozog.
A legdinamikusabb növekedést tavaly az online hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta két százalékát adja.
A főtitkár kitért arra, hogy a MAKSZ által szervezett "Élesedik a helyzet, Csak óvatosan ne!" című Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválra április 7-ig lehet nevezni. Az idei fesztivál fő célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyasztókat és környezetüket, így közvetve a megrendelőket és a márkákat érintő változásokra. A reklámszakma közös érdeke, hogy indukálja és irányítsa ezeket a változásokat.
Récsán Gábor elmondta: a XXI. század technikai fejlődése jelentősen és gyorsan megváltoztatja a fogyasztók vásárlási szokásait, a kereskedők feladata, hogy reklámjaikkal elébe menjenek ezeknek a változásoknak.
Ahhoz, hogy a hirdetések kitűnjenek az egyre nagyobb mennyiségű információ közül, nagy fokú kreativitásra, új médiatípusokra és új eszközökre van szükség. A szervezők hat csoportban és 13 kategóriában várják a Magyarországon bejegyzett és működő vállalkozások, megrendelők, stúdiók, ügynökségek, médiumok vagy alkotócsoportok nevezéseit.
Nevezni a 2005. március 1. és 2006. március 1. között készült és magyarországi médium által bemutatott kereskedelmi és társadalmi célú reklámmal lehet. A szervezők az idén 60-70 nevező mintegy 250 pályamunkáját várja, a díjakat a Tatán május 18-19-én rendezendő előadásokkal tarkított szakmai fesztiválon adják át. A szakmai találkozóra csaknem 500 reklámszakembert várnak.
Récsán Gábor ismertetése szerint a reklámköltésekből továbbra is a televízió és a nyomtatott sajtó részesedése a legnagyobb. Az előbbi körülbelül 41 százalékot, míg utóbbi 39 százalékot tesz ki. A rádiós költések a teljes reklámköltés mintegy 8 százalékát teszik ki. A közterületi reklám 9 százalék, míg a mozi részesedése 1 százalék körül mozog.
A legdinamikusabb növekedést tavaly az online hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta két százalékát adja.
A főtitkár kitért arra, hogy a MAKSZ által szervezett "Élesedik a helyzet, Csak óvatosan ne!" című Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválra április 7-ig lehet nevezni. Az idei fesztivál fő célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyasztókat és környezetüket, így közvetve a megrendelőket és a márkákat érintő változásokra. A reklámszakma közös érdeke, hogy indukálja és irányítsa ezeket a változásokat.
Récsán Gábor elmondta: a XXI. század technikai fejlődése jelentősen és gyorsan megváltoztatja a fogyasztók vásárlási szokásait, a kereskedők feladata, hogy reklámjaikkal elébe menjenek ezeknek a változásoknak.
Ahhoz, hogy a hirdetések kitűnjenek az egyre nagyobb mennyiségű információ közül, nagy fokú kreativitásra, új médiatípusokra és új eszközökre van szükség. A szervezők hat csoportban és 13 kategóriában várják a Magyarországon bejegyzett és működő vállalkozások, megrendelők, stúdiók, ügynökségek, médiumok vagy alkotócsoportok nevezéseit.
Nevezni a 2005. március 1. és 2006. március 1. között készült és magyarországi médium által bemutatott kereskedelmi és társadalmi célú reklámmal lehet. A szervezők az idén 60-70 nevező mintegy 250 pályamunkáját várja, a díjakat a Tatán május 18-19-én rendezendő előadásokkal tarkított szakmai fesztiválon adják át. A szakmai találkozóra csaknem 500 reklámszakembert várnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Média
hvg.hu
2006. március. 07. 11:59
Akik nagyot harapnának a reklámtortából
Média
hvg.hu
2006. február. 16. 10:04
Lebukós reklámok a magyar mozifilmekben
Itthon
MTI
2006. február. 06. 20:01