2006. március. 10. 20:20 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. március. 10. 16:28 Gazdaság

Üres minibárt követelnek a vendégek

Úgy tűnik a hotelekben a tökéletes minibár az üres minibár. A USA Today által idézett felmérésből kiderül, hogy a szállóvendégek nagy része üres hűtőket szeretne a szobájában látni. A nagy hotelláncok eleget tesznek a követeléseknek, és kiürítik a minibárokat.

Öt dolláros kóla, 12 dolláros földimogyoró – már régóta gúny tárgya az utazók körében, hogy a hotelszobáknak található minibárokban irreálisan magasak az árak. Egy 2005-ös felmérésből kiderült, hogy a harmadik leginkább kívánt szolgáltatás a hotelszobákban (első helyen végzett az ingyenes kontinentális reggeli, második helyen pedig, hogy legyen kávéfőző a szobákban). Az USA Today tudósítása szerint egyre több hoteligazgató fogadja el eredményeit, és megkezdték kiüríteni a szobai hűtőket.

© sxc.hu
A New York-i Marriott Marqius hotel mind az 1946 szobájában kiürítette a minibárokat – ez egyébként hét órájában került húsz alkalmazottnak. A szálloda szóvivője elmondta, ez egyszerűen üzleti döntés volt. „Rájöttünk, hogy nem éri meg fenntartani ezeket, hiszen sokkal kevesebben használják a minibárokat ahhoz képest, hogy mennyi időbe és pénzbe kerül a feltöltésük minden nap”.

Az Omni Hotelek más módszert választottak, ők megtartják a minibárokat, de hagynak elég helyet a hűtőkben vendégeknek is. Még a Gaylord Hotels is – mely egyébként az üzleti vendégekre specializálódott, akik kevésbé árérzékenyek – úgy döntött, hogy lemond a minibárokról. „Az emberek hideg vizet és elegendő helyet akarnak a hűtőkben” – magyarázta döntésüket a Gaylord vezetője. A szállodaláncban most már ingyenes hideg vizes palackok vannak a hűtőkben.
zöldhasú
Hirdetés