Az SZDSZ magánkézbe adná a távolsági buszközlekedést
Pazarló gazdálkodás folyik a távolsági buszközlekedésnél, évi tízmilliárd forintos veszteséggel, ezért privatizálni kellene azt – javasolta Gusztos Péter, az SZDSZ ügyivővje.
A liberálisok szerint a távolsági buszközlekedésbe be kell vonni a magántőkét; ahelyett, hogy az adófizetők pénzét rosszul működő állami vállalatok pazarolják el, a versengő cégek jobb minőségű szolgáltatást nyújtanak majd az utazóknak - jelentette ki Gusztos Péter, az SZDSZ ügyvivője. Szerinte a távolsági buszközlekedés területén pazarló gazdálkodás folyik, évente 10 milliárd forintos veszteséggel. A szolgáltatást igénybe vevőknek ugyanakkor tömeggel, a pályaudvarokon szmoggal és kényelmetlenséggel kell számolniuk.
"Az állam azt a bravúrt hajtja végre a távolsági buszközlekedés területén, mint annyi más területen egyébként, hogy drágán nyújt rossz minőségű szolgáltatást" - jegyezte meg. Mint mondta, a liberálisok szerint a privatizálást el kell kezdeni, mert nem szeretnék, hogy mindez akkor történjen majd meg, "amikor a most ötéves Kovács Pisti felsőoktatási hallgató lesz".
Lakos Imre, az SZDSZ budapesti elnöke elmondta: a fővárosban az elmúlt évtizedben nagyon jó példákat látni arra, hogy a privatizáció nem egy "ördögtől való fogalom", és nemzetközi szakvélemények is elismerik, hogy sikeres az a Budapest-modell, amely a közműcégek nagy részét privatizálta, és ezáltal minőségi szolgáltatást tud nyújtani. "Ma már szinte senki nem vitathatja azt, ha szakmai alapon gondolkodik, hogy a vízművek, a gázművek, a csatornázási művek privatizációja sikertörténet volt Budapest életében" - jelentette ki a politikus.A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.