2006. január. 09. 17:38 MTI Utolsó frissítés: 2006. január. 09. 17:42 Gazdaság

Újra megbírságolták a Corát megtévesztő reklámja miatt

Ötmillió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft-t a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a fogyasztókat megtévesztő reklámja miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a fogyasztókat megtévesztő reklámja miatt 5 millió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Cora által 2005 márciusában egymilliós példányszámban közzétett hirdetési újságjában szereplő, Dimarson klímaberendezés reklámja alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A versenytanács határozatában megállapította, hogy - ellentétben a reklámújságban állítottakkal - a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetniük a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak.

A GVH szerint a Cora reklámtevékenysége azért volt kifogásolható, mert szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.

A versenyhivatal tájékoztatása emlékeztet arra, hogy a Cora ellen a közelmúltban a GVH versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki 1 millió forint versenyfelügyeleti bírságot.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.