2005. december. 14. 18:55 MTI Utolsó frissítés: 2005. december. 14. 19:02 Gazdaság

Egymilliós bírságot kapott a Cora

Egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Cora-t, mert akciós terméke nem minden üzletben volt készleten.

Egymillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Cora hipermarketláncra, mert olyan árengedményes sört reklámozott, amelyből az akció kezdetén egyes áruházakban egyáltalán nem, másokban alig volt készlet. Az árengedmény az 5 literes, hordós kiszerelésű Becker sörre vonatkozott.

A versenytanács gyakorlata alapján a becsalogató reklám abban az esetben minősül versenytörvénybe ütközőnek, ha valószínűsíthető, hogy a vállalkozás a reklámkiadványában előnyös vásárlás látszatával hirdetett, azonban az üzletben kis mennyiségben, vagy rendelkezésre egyáltalán nem álló termék helyett a fogyasztók olyan árut is megvásárolhatnak, amelyet a reklám hiányában nem (de legalábbis nem a reklámozó vállalkozástól) vásároltak volna meg.

Amennyiben az akciót meghirdető vállalkozás tájékoztatásában jelzi, hogy az ajánlat „a készlet erejéig érvényes”, ezzel a fogyasztók tudomására hozza, hogy a meghirdetett áru esetleg nem áll majd rendelkezésre. Ez viszont nem vonatkozhat az akció indítására.

zöldhasú
Hirdetés