Egymilliós bírságot kapott a Cora
Egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Cora-t, mert akciós terméke nem minden üzletben volt készleten.
Egymillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Cora hipermarketláncra, mert olyan árengedményes sört reklámozott, amelyből az akció kezdetén egyes áruházakban egyáltalán nem, másokban alig volt készlet. Az árengedmény az 5 literes, hordós kiszerelésű Becker sörre vonatkozott.
A versenytanács gyakorlata alapján a becsalogató reklám abban az esetben minősül versenytörvénybe ütközőnek, ha valószínűsíthető, hogy a vállalkozás a reklámkiadványában előnyös vásárlás látszatával hirdetett, azonban az üzletben kis mennyiségben, vagy rendelkezésre egyáltalán nem álló termék helyett a fogyasztók olyan árut is megvásárolhatnak, amelyet a reklám hiányában nem (de legalábbis nem a reklámozó vállalkozástól) vásároltak volna meg.
Amennyiben az akciót meghirdető vállalkozás tájékoztatásában jelzi, hogy az ajánlat „a készlet erejéig érvényes”, ezzel a fogyasztók tudomására hozza, hogy a meghirdetett áru esetleg nem áll majd rendelkezésre. Ez viszont nem vonatkozhat az akció indítására.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.