2006. január. 05. 17:30 MTI Utolsó frissítés: 2006. január. 05. 20:39 Gazdaság

A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet

Kínai sajtójelentések szerint a Volkswagen (VW) elvesztette piacvezető szerepét Kínában: tavaly először már a General Motors (GM) adta el ott a legtöbb járművet. Vegyesvállalataival együtt a GM több mint 660 ezer autót értékesített, míg az ugyancsak két kínai vegyesvállalattal rendelkező VW csak 550 ezret.

A legnagyobb kínai autógyártó is a GM egyik vegyes vállalata lett tavaly, a Shanghai Automobile Industry-val, amely 29 százalékos emelkedéssel 325 ezer járművet értékesített.

A váltást már a 2004-es piaci adatok is tükrözték. A Volkswagen részesedése 25 százalékra esett vissza, miközben az értékesített VW-modellek száma 2004-ben csökkent, dacára a dinamikusan bővülő kínai piacnak.

A General Motors ez év elején programot hirdetett a kínai piacvezető Volkswagen utolérésére. Mindkettejük egyik legfontosabb piaca Kína, de a General Motors 10 százalékos piaci részaránya jócskán elmaradt a Volkswagen kategóriánként 13-25 százalékos kínai piaci részesedésétől. 

Kína nagyságra a világ harmadik autópiaca, de a 2004-es év közepe óta a piac növekedése lelassult a kínai kormány gazdasághűtő intézkedései, egyebek között a hitelezés szigorítása miatt. A világ nagy autógyárai, így a VW és a GM mellett a Ford, a japán Nissan és a Toyota azonban folytatják beruházásaikat, összesen 15 milliárd dollár erejéig, újabb fellendülésben reménykedve. 2008-ig meg akarják háromszorozni a termelést Kínában, évi 7 millió járműre.
zöldhasú
Hirdetés