Flottabajnok lehet az új Golf-kombi
2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.
Jóval olcsóbb, mint a CLS |
Kényelem a dizájn oltárán
Az átalakításból a csomagtér húzza a rövidebbet, a négyajtós kupé 65 literrel kevesebb teret kínál a csomagoknak mint az 565 literes limuzin. A tető vonala is elvesz néhány centit az utasok fejmagasságából. Emiatt az autó négyszemélyes, hátul két egyenértékű fotel várja az utasokat. A műszerfal hagyományosan Passat-os, annyi változással, hogy 2008-ban divatos anyagokkal, kapcsolókkal, műszerekkel szerelik majd. A kasztniba nem fért be a nyolchengeres motor, így a kupét négy-, illetve hathengeres motorokkal árusítják. A jármű alapmotorja az új fejlesztésű 1,4-es, 170 lovas turbó-kompresszoros négyhengeres TSI. De az autót lehet választani a Golf 200 lovas GTI-motorjával, később a 280 lovas 3,6 literes VR6-ossal is, amelyet jelenleg a Passat amerikai változatába is beszerelnek. A négyajtós kupé alapára várhatóan 30 ezer euró (7,5 millió) alatt marad, így valóban versenytársa tud lenni a hasonló paraméterekkel bíró, szebb, ám 56 ezer euróba kerülő (14 millió) Mercedesnek (itthon a legolcsóbb CLS januártól 16 millió forintba kerül).
Nem tudni még, mi lesz a neve |
Az autót nemcsak összkerekes hajtással lehet majd választani, lesz a típusból elsőkerékhajtású is, terepjárásra alkalmas offroad csomagot viszont nem kínálnak majd hozzá. Ahogy teljesen automataváltót sem. Kézi váltóval és duplakuplungos DSG-váltóval lehet majd rendelni. A SUV induló erőforrása az a 170 lovas egynégyes, amelyet a négyajtós kupé is megkap majd. Dízelben a kétliteres, 140 lovas TDI lesz alapmotor. Hathengeresre várni kell még, azt először ebben a kategóriában a 2007-es Golf kapja meg. Ugyancsak nem tiszta még a jármű neve, hónapokig arról pletykáltak, hogy Marrakesch lesz a neve, ám a VW-vezér Wolfgang Bernhard ezt cáfolta. Szó volt még a Beduin névről is, bár ennek is kevés esélye van.
Olcsó és takarékos a 2007-es kombi – Cégautónak is kiváló |