2005. december. 07. 10:09 MTI Utolsó frissítés: 2005. december. 07. 10:03 Gazdaság

Viszik a Logant, bővít a Dacia

A román Dacia Group Renault három éven belül 1500 fővel bővíti alkalmazottai létszámát, így a mostani 12500 helyett 14 ezer munkavállalót foglalkoztat majd a cég.

A létszámbővítés oka a Logan modell nagy hazai és nemzetközi sikere és a Renault további romániai tervei - közölte a Dacia humánerőforrás felelőse, Alain Duval, akiki elmondta azt is, hogy a toborzással elsősorban a román egyetemek végzőseit célozzák meg.

Románia lehet hamarosan Közép-Európa legnagyobb autópiaca, megelőzvén az eddigi első helyezett Lengyelországot - a JATO Dynamics nemzetközi autóipari elemző cég szerint. Az idei első kilenc hónapban 157400 új autót adtak el Romániában, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly az új autók romániai piaca összesen 33 százalékkal bővült.

Lengyelországban az első kilenc hónapban 28 százalékkal 184300-ra csökkent az eladott új gépkocsik száma a tavalyi első kilenc hónap 255600-as forgalmához képest.

A romániai értékesítésben a Dacia áll az élen, szeptember végéig 97 százalékkal több Daciát adtak el, mint egy évvel korábban. Jelenleg a Dacia a legnépszerűbb „helyi” modell Közép-Európában, megelőzvén a korábbi első helyezett Skoda Fabiát.

Nyugat-Európán kívül a Renault-márkák eladása 11,2 százalékkal, a Dacia-Logan eladásai 85 százalékkal nőttek az első kilenc hónapban az egy évvel azelőttihez viszonyítva – közölte a Renault.

Elmondták azt is, hogy esetleg a szövetséges japán Nissan kapacitásait is felhasználnák olcsó világautójuk, a Logan gyártására. A Logant legnagyobb mennyiségben ez idő szerint a romániai Dacia bázisán szereli a Renault. A Nissan-Logan gyártás lehetséges helyszíne - egyebe között - Dél-Afrika, Brazília, Törökország, India lehet.

A Renault-csoporthoz tartozó, Romániában piacvezető Dacia az idei év első kilenc hónapjában 112 ezer gépkocsit értékesített, ebből 27 ezret külföldön. A gyárban jövőre a tervek szerint 200 ezer autót fognak előállítani, ennek felét exportra szánják. További 150 ezer Loganhoz szükséges részegységet gyártanak, ezeket külföldön fogják összeszerelni, Iránban és Indiában, és 2007-től Brazíliában.

zöldhasú
Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.