2005. november. 14. 11:00 Utolsó frissítés: 2005. november. 14. 11:04 Gazdaság

Wizz Air: diszkriminatív árakat alkalmaz a Budapest Airport

A Wizz Air diszkont légitársaság panaszt nyújt be az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál és bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál is, mert diszkriminatívnak tartja a Budapest Airport Rt. földi kiszolgálási díjait - áll a légitársaság közleményében.

A Wizz Air annak megállapítását kéri, hogy a Budapest Airport Rt. azonos szolgáltatásokért jelentősen eltérő árak alkalmazásával és ezáltal a Wizz Air és versenytársai közötti indokolatlan megkülönböztetéssel visszaél gazdasági erőfölényével, amely a versenyjogi szabályokba ütköző magatartást jelent.

Azért fordulnak panasszal az Európai Bizottsághoz is, mert szerintük felvetődhet az "európai belső piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatás kérdése is". "Teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a Budapest Airportnak, addig vannak légitársaságok, amelyek semmit - vagy csak töredékét - fizetik ugyanazért a szolgáltatásért" - idézi a közlemény Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját. Hozzáteszi: "mindez úgy történik most már a második éve, hogy a Wizz Air a legnagyobb diszkont légitársaság Budapesten".

A légitársaság szerint a Budapest Airport gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez, aminek tárgyalásos rendezésére a közlemény szerint a Budapest Airport nem volt hajlandó.

A BA korábban közölte, hogy a földi kiszolgálást október 1-jétől a - a BA 100 százalékos tulajdonában álló - Handling Kft. végzi, a díjakat is ez a társaság állapítja meg.

zöldhasú
Hirdetés