Wizz Air: diszkriminatív árakat alkalmaz a Budapest Airport
A Wizz Air diszkont légitársaság panaszt nyújt be az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál és bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál is, mert diszkriminatívnak tartja a Budapest Airport Rt. földi kiszolgálási díjait - áll a légitársaság közleményében.
A Wizz Air annak megállapítását kéri, hogy a Budapest Airport Rt. azonos szolgáltatásokért jelentősen eltérő árak alkalmazásával és ezáltal a Wizz Air és versenytársai közötti indokolatlan megkülönböztetéssel visszaél gazdasági erőfölényével, amely a versenyjogi szabályokba ütköző magatartást jelent.
Azért fordulnak panasszal az Európai Bizottsághoz is, mert szerintük felvetődhet az "európai belső piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatás kérdése is". "Teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a Budapest Airportnak, addig vannak légitársaságok, amelyek semmit - vagy csak töredékét - fizetik ugyanazért a szolgáltatásért" - idézi a közlemény Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját. Hozzáteszi: "mindez úgy történik most már a második éve, hogy a Wizz Air a legnagyobb diszkont légitársaság Budapesten".
A légitársaság szerint a Budapest Airport gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez, aminek tárgyalásos rendezésére a közlemény szerint a Budapest Airport nem volt hajlandó.
A BA korábban közölte, hogy a földi kiszolgálást október 1-jétől a - a BA 100 százalékos tulajdonában álló - Handling Kft. végzi, a díjakat is ez a társaság állapítja meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.