Kiesett egy befektető a Budapest Airportért folyó versenyből
Az ausztráliai Macquarie Airports, a világ legnagyobb repülőtér-befektetője részvényenként 2000 dán koronás ajánlatot tett a koppenhágai repülőteret üzemeltető Copenhagen Airportsra. A dán cég az ajánlatot követően kiszállt a Budapest Airportért folyó privatizációs küzdelemből.
A repülőtér igazgatósága elfogadásra javasolja az ajánlatot a részvényeseknek, ugyanakkor a főrészvényes dán kormány - amely 39,2 százalékot birtokol a cégben - elutasította a Macquarie ajánlatát.
A Copenhagen Airports azonban már rögtön az ajánlatot követően bejelentette: kiszáll a Budapest Airportért folyó küzdelemből. Mivel a Coppenhagen Airports részvénytőkéjének a 14,7 százaléka már a Macquarie-é, így a Copenhagen Airports úgy ítéli meg, hogy további küzdelme a Budapest Airportért nem állna a befektető érdekében.
A dán kormány indoklása szerint a Copenhagen Airports jól menő cég és az állam szeretné megtartani részesedését.
A Macquarie 2000 dán koronát (269 euró) kínál a Copenhagen Airports egy részvényéért, ez 31 százalékos felár a pénteki záróár felett. A koppenhágai repülőtér részvénye hétfő délelőtt 25 százalékkal drágult a hírre, 1960 dán koronára.
"Ajánlati csatát vív" a fő versenytársnak tartott ausztrál Macquarie befektetési csoporttal a Budapest Airport ellenőrzéséért a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető, a British Airports Authority (BAA) - írta a The Sunday Times vasárnap, közölve értesülését, hogy a BAA kétmilliárd eurós vételér-ajánlattal készül megelőzni az ausztráliai konkurenciát.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.