2005. október. 06. 13:33 MTI Utolsó frissítés: 2005. október. 06. 13:38 Gazdaság

Kína és India dobja meg a médiaipart

A média- és szórakoztató ipar növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében, mint az elsőben. A PriceWaterhouseCoopers (PwC) szerint a piac Kínában és Indiában bővül a legnagyobb ütemben. A videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ben.

A PwC elemzői szerint a média és szórakoztató ipar éves árbevétele elérheti az 1,8 ezer milliárd dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, évi 690 milliárd dolláros bevétellel, a növekedési ütem azonban a többi régiókhoz képest itt szerényebb, évi 5,6 százalék körüli lesz.
   

A netes hirdetéspiac nő
A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés - évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhat magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.
A leggyorsabb - várhatóan évi 12 százalékkal - az ázsiai-csendes-óceáni piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható.
   
Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra.

Az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.
   

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.