Tartható az euró bevezetésének 2010-es időpontja
A kormányszóvivő közlése szerint tartható az euró bevezetésének 2010-es időpontja Magyarországon, és ma már nem az a kérdés, hogy sikeres-e a magyar gazdaság, hanem az, hogy "a sikert hova könyveljük el".
A szóvivő elmondta: amíg tart "a statisztikai vita", a kormány addig is tovább építi az autópályákat, hogy négy év alatt megduplázza a gyorsforgalmi úthálózatot. Hangsúlyozta, hogy a kormánynak határozott szándéka, hogy 2010-ben bevezesse az eurót Magyarországon, és ezért mindent meg is tesz.
Mint mondta, az EU pénzügyi biztosa is elismerően szólt a magyar gazdaság állapotáról, "a statisztikai kérdés semmilyen módon nem befolyásolja a kedvező folyamatokat". Hozzátette: a biztos ígéretet tett arra, hogy szükség esetén konkrét támogatást nyújtanak az euró zökkenőmentes magyarországi bevezetéséhez.
Joaquín Almunia, az Európai Unio pénzügyi biztosa, miután Budapesten találkozott a miniszterelnökkel és Veres János pénzügyminiszterrel, azt mondta, hogy az autópályaépítés költségei az unió véleménye szerint részei a közkiadásoknak, így az eredményszemléletű államháztartási hiány Magyarország tekintetében 2005-ben az eredeti célhoz képest növekedni fog. Veres János leszögezte: az idei pénzforgalmi hiány az államháztartást tekintve tartható, az eredményszemléletű hiány pedig 3,6 százalék plusz az autópályaépítések hatása lesz.
Ugyanakkor hozzátette: a kérdésben az Eurostat részéről még nincs végleges álláspont, de ha az megszületik Magyarország alkalmazkodik az unió statisztikai hivatalának előírásaihoz.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.