2005. július. 21. 09:36 MTI Utolsó frissítés: 2005. július. 21. 09:40 Gazdaság

Kockázatos, vagy kecsegtető a Malév megvásárlása?

Kockázatos ügyletnek tartják a Malév Rt. megvásárlását a Krasznojarszki Légitársaság (KrasAir) oroszországi konkurensei. A Gazeta című orosz napilap a Malév Rt. privatizációs ügyletét ismerteti.

Miért akarják megvenni?
A KrasAir, a Domogyedovói Légitársaság (Domodedovo Airlines), a Szamara (Samara Airlines), az Omszkavija (Omskavia Airlines) és a Szibaviatransz (Sibaviatrans Airlines) azt reméli, hogy a Malév megvásárlásával be tud törni a nagyobb profitot ígérő nyugat-európai piacra. A Malév 35 ország 51 városába közlekedtet járatokat, ami lehetővé tenne a KrasAirnek, hogy a nemzetközi forgalomban Oroszország második számú szereplőjévé váljon a nemzeti
légitársaság, az Aeroflot mögött. Nem mellékes tényező az sem, hogy a Malév korszerű légiflottával - 28 teljes értékű repülőgéppel, köztük 15 korszerű Boeinggel - rendelkezik - írja elemzésében az orosz lap.
Az újság a Magyar Hírlapra hivatkozva számolt be arról, hogy ajánlata alapján a KrasAir lehet a Malév új tulajdonosa. Az ÁPV Rt. a héten hoz döntést a Malév privatizálásáról.
   
A Gazeta emlékeztetett arra, hogy az ÁPV Rt. által tavaly decemberben eredménytelennek kihirdetett pályázat nem szegte kedvét a KrasAir által irányított AirBridge - július 12. óta AirUnion nevű - szövetségnek. Borisz Abramovics, a Moszkvában kft.-ként bejegyzett AirBridge vezetője áprilisban személyesen utazott Budapestre, hogy nyilvánosan is elmondja, miért áll érdekében az öt orosz légitársaságot tömörítő szövetségnek a Malév megszerzése.
    
   
A Malév megvásárlásának gondolata az Aeroflotban is felmerült. Lev Kosljakov, az Aeroflot vezérigazgató-helyette a Gazetának elmondta, végül arra a következtetésre jutottak, hogy a Malév megszerzésével csak a veszteségeket tudnák növelni, nem is szólva a magyar légitársaság eddig felhalmozott adósságáról. Rámutatott, hogy a Malévnak túlságosan erősek az európai versenytársai, köztük az osztrák légitársaság és a német Lufthansa, ezért a KrasAirnek rendkívül nehéz dolga lesz, ha Budapestből légiközlekedési csomópontot akar létrehozni, Krasznojarszkból szállítva oda utasokat.
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.