2005. március. 23. 09:55 Utolsó frissítés: 2005. március. 23. 10:29 Gazdaság

Sonkaháború a hazai hipermarketek között

A sonkaháború kiegyenlített volt a budaörsi aranyháromszögben, így idén a húsvéti ünnep előtt a paprika ára döntött a hipermarketek közötti árversenyben.

Idén 30-40 forinttal csökkent a hipermarketek által akcióban értékesített sonka (hivatalos nevén hálós pácolt lapocka) ára: a budaörsi kereskedelmi aranyháromszögben működő hipermarketekben tavaly 594-595 forint volt kilogrammja, tegnap 569 és 549 forintért kínálták - írja a Napi Gazdaság.

A termelők szerint egyébként a sonkát kilónként 700 forint alatt képtelenség kitermelni, vagyis felmerülhet a kérdés, hogy a hipermarketek nem alkalmazták-e megint a beszerzési ár alatti értékesítést, ám a lap információi szerint ez ügyben most nem vizsgálódik a Gazdasági Versenyhivatal.

Az ünnepi kosarában végül nem a sonka, hanem a paprika ára döntött. Tavaly az Auchan, idén viszont a Tesco lett a legolcsóbb – ugyanis rendkívül kedvező áron kínálta a TV paprikát, amely egyébként Marokkóból érkezett. A Cora lett a második helyezett és az Auchan a harmadik, ám a legolcsóbb és legdrágább kosár értéke között mindössze 148 forint, alig valamivel több mint 3 százalékos eltérés mutatkozott.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.