2005. március. 21. 16:30 MTI Utolsó frissítés: 2005. március. 21. 16:31 Gazdaság

Egymilliárdos online jegybevételt ért el a Malév

Idén az első két és fél hónapban a Malév internetes portálján csaknem egymilliárd forint volt az online jegyértékesítés, ez szinte eléri a tavalyi egész évi értékesítés volumenét. A legkedveltebb útirány London, New York, Párizs, Brüsszel és Várna.

A légitársaság összes saját eladásának ma már 25 százalékát az online értékesítés adja, a rendszer indulásától számított összes bevétel pedig már túlszárnyalta a kétmilliárd forintot - derül ki a légitársaság közleményéből.

A Malév közleménye szerint az idén a tizedik heten már a 110 millió forintot is meghaladta az értékesítésből származó bevétel, ami a tavalyi év átlagos heti eredményének az ötszöröse. Az év első két hónapjában az online vásárolt jegyek körében a legkedveltebb útirány London, New York, Párizs, Brüsszel és Várna volt. Tavaly a legkedveltebb úti cél az online értékesítésben London, Párizs, Brüsszel, Zürich és Dublin volt.

A Malév online jegyértékesítésből származó bevétele 2004-ben 1,17 milliárd forint volt, ami megközelítette a legderűlátóbb, 1,2 milliárd forintos várakozást. A Malév novemberben vezette be saját fejlesztésű, helyfoglalási rendszerét. Jelenleg 21 ország 35 városából lehet jegyet foglalni. A 2005-ben bevezetett városok: Prága, Varsó, Madrid, Göteborg, Malaga, Krakkó, Szófia, Varsó, Oslo, Burgasz és Cork.

Az iparági becslések szerint az e-ticket bevezetése jegyenként 5-10 százalékos megtakarítást eredményez a légitársaságoknak.  
zöldhasú
Hirdetés