2005. február. 19. 09:30 MTI Utolsó frissítés: 2005. február. 19. 13:15 Gazdaság

Rászoktunk az olívaolajra és a müzliszeletre

Az egészséges és fiatalos, valamint a súlycsökkentést kínáló élelmiszerek, italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportjai - közölte az ACNielsen nemzetközi marketing információs társaság legújabb tanulmányának megállapítását.

A fogyasztókat világszerte érdeklik a fogyókúrával és az egészséggel kapcsolatos témák - idézi a közlemény Jane Perrin, az ACNielsen Global Services ügyvezető igazgatója, a jelentés készítője véleményét. A felmérés szerint a piac azoknak az élelmiszer- és italgyártó cégeknek a termékeire lesz fogékony, amelyek egészséges élelmiszerekkel felelnek meg a finom ízeket és a kényelmet kereső fogyasztói igényeknek.

A magas fehérjetartalmú, ugyanakkor alacsony szénhidráttartalmú étrendek iránti fogyasztói érdeklődés különösen a fejlettebb piacokon kulcsfontosságú tényező a termékcsoportok növekedésében. Visszaszorult egy korábbi kedvelt kategória, az alacsony alkoholtartalmú italoké, amely a 2002-ben készített jelentésben a leggyorsabban növekvő kategória volt  33 százalékos növekedéssel. Jelenleg azonban fejlődése csak 2 százalékos, így be sem kerülhetett a 2004-es lista élmezőnyébe.

Az ACNielsen által 59 országban vizsgált 89 termékcsoport összesített növekedési üteme 4 százalék volt 2004-ben az egy évvel korábbihoz  képest. A felmérés szerint Magyarországra is igazak a nemzetközi trendek. Magyarországon a kisebb, népszerű kategóriák illetve szegmensek nőttek a legdinamikusabban, például a jegestea, olívaolaj, energiaital, nyalóka, croissant, mélyhűtött pizza, vákuumcsomagolt húsok.

A kényelmi termékek, így az állateledel, reggeli csemegék - gabonapehely, müzli, müzli szelet, hűtött szeletes édesség - piaca szintén bővült. A mélyhűtött, kényelmi termékek az új termékek bevezetéseknek köszönhetően gyorsan növekednek. A bébiételek és bébiitalok fogyasztása is jelentősen nőtt a nagymértékű árversenynek köszönhetően. A tömegtermékek közül csak néhány - száraztészta, joghurt, ostyák, zöldségkonzerv, ásványvíz - tudott átlagon felüli eredményt elérni. A tíz legnagyobb ütemben növekvő élelmiszer kategória, a termékcsoport méretétől függetlenül: olívaolaj, jegestea, mélyhűtött burgonya, cereáliák, müzli, müzli szelet, sport- és energiaital, zöldségkonzervek, ostya, mélyhűtött pizza, salátaöntetek.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.