2005. január. 13. 11:24 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 13. 11:40 Gazdaság

Bíróság előtt védi a három csíkot az Adidas

Védjegybitorlási pert indított egy amerikai versenytársa ellen az Adidas német sport- és szabadidőruházat-gyártó. Az Adidas vádjai szerint a konkurens lekoppintotta a híres három csíkot, amely a német cég több termékcsaládjának is ismertetőjele.

A bíróság elé citált Abercrombie & Fitch karácsony előtt megjelent téli kollekciójának egyes darabjait díszítette a csíkokkal. Egyébként nem először, az Adidas 1996-ban és 2002-ben is perrel fenyegette a céget a mostanihoz hasonló okból. Az Abercrombie & Fitch mindkétszer kivonta a piacról a kifogásolt termékeket, igaz, azzal a megjegyzéssel, hogy nem ismeri el a védjegybitorlás tényét.

Az Adidas ezúttal keményebb volt, a kereset benyújtásával párhuzamosan az inkriminált termékek piacról való kivonásának azonnali elrendelését kérte a bíróságtól.

A három csíkot Németországban 1949-ben védette le az Adidas, az Egyesült Államokban pedig 1969-ben. A német vállalat az elmúlt évtizedekben a Target, a Payless Shoes és a Ralph Lauren ruházatgyártókkal, továbbá több kisebb céggel is tengelyt akasztott.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.