2004. augusztus. 09. 08:59
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
Még olcsóbban repülünk: a repülőtéri illeték is csökken
A repülőtéri illeték lefaragásának köszönhetően, az utasok további árcsökkenésre számíthatnak. Az illetékek mérséklése az európai légi forgalomban dúló ádáz árháború eredménye. A diszkont légitársaságok hatalmas nyomást gyakorolnak a repterekre költségeik további csökkentése érdekében.
A hagyományos és a „fapados" társaságok közötti versengés első számú fegyvere az árcsökkentés, amit a nemzetközi fapados forgalomba bekapcsolt Ferihegy-1 utasai is tapasztalhatnak tavasz óta.
A Boston Consulting Group tanácsadó cég becslése szerint hamarosan újabb mérséklődés várható a repülőjegyek árában. A diszkont társaságok ugyanis fokozzák a nyomást a repülőterekre, s igyekeznek még kedvezőbb pozíciót kiharcolni maguknak a reptéri illetékek terén.
Az Easyjet, a SkyEurope, a Ryanair, az AirBerlin, a GermanWings, a Hapag-Lloyd, a Wizzair és a többi „fapados" azt akarja, hogy a reptéri illeték megállapításakor ne csak a repülőgép tömege és hajtóműveinek zajszintje, hanem például a jegyek iránti kereslet is szempont legyen. Ezáltal a délben felszálló gépek utasai alacsonyabb illetéket fizetnének, mint a roppant kedvelt reggeli járatokéi. A köln-bonni repülőtér, amely tarifáival az olcsók közé tartozik Németországban, elsőként kezdte meg árszabásának átdolgozását. A jövő év elején már életbe is lép az új katalógus, amely – az ír Ryanair nyomásának köszönhetően – figyelembe fogja venni a fapados társaságok elvárásait.
Az olcsó társaságok körében a köln-bonni reptér a legnépszerűbb. Ezt mutatja, hogy a tavaly innen felszállt 7,8 millió légi utas 53 százaléka diszkont járattal kelt útra. A repülőtér vezetősége tárgyalásban áll az amerikai ATA céggel: utóbbi azt tervezi, hogy 100 euróért indít napi ingajáratot Köln/Bonn és az amerikai keleti part között. (MTI)
A Boston Consulting Group tanácsadó cég becslése szerint hamarosan újabb mérséklődés várható a repülőjegyek árában. A diszkont társaságok ugyanis fokozzák a nyomást a repülőterekre, s igyekeznek még kedvezőbb pozíciót kiharcolni maguknak a reptéri illetékek terén.
Az Easyjet, a SkyEurope, a Ryanair, az AirBerlin, a GermanWings, a Hapag-Lloyd, a Wizzair és a többi „fapados" azt akarja, hogy a reptéri illeték megállapításakor ne csak a repülőgép tömege és hajtóműveinek zajszintje, hanem például a jegyek iránti kereslet is szempont legyen. Ezáltal a délben felszálló gépek utasai alacsonyabb illetéket fizetnének, mint a roppant kedvelt reggeli járatokéi. A köln-bonni repülőtér, amely tarifáival az olcsók közé tartozik Németországban, elsőként kezdte meg árszabásának átdolgozását. A jövő év elején már életbe is lép az új katalógus, amely – az ír Ryanair nyomásának köszönhetően – figyelembe fogja venni a fapados társaságok elvárásait.
Az olcsó társaságok körében a köln-bonni reptér a legnépszerűbb. Ezt mutatja, hogy a tavaly innen felszállt 7,8 millió légi utas 53 százaléka diszkont járattal kelt útra. A repülőtér vezetősége tárgyalásban áll az amerikai ATA céggel: utóbbi azt tervezi, hogy 100 euróért indít napi ingajáratot Köln/Bonn és az amerikai keleti part között. (MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.