2004. június. 23. 17:52
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
A Nokia térvesztése
A mobil távbeszélők piacának változatlanul gyors ütemben történő bővülése közepette az iparági éllovas Nokia részesedése a tavalyi 35 százalékról 32 százalékra csökkent.
32 százalékra csökkent az év első negyedében a mobiltelefonok világpiacán az iparág éllovasának, a Nokiának a részesedése a tavalyi 35 és a 2003-évi 38 százalékról – ismerte el Jorma Ollila, a finn óriásvállalat elnök-vezérigazgatója júniusban, a cég Helsinkiben rendezett sajtótájékoztatóján. Igaz, ez az arányszám még mindig kétszer akkora, mint a két utána következő rivális, a Motorola és a Samsung 18, illetve 14 százalékos részesedése. Az élesedő verseny közepette a Nokia piaci térvesztését annak is tulajdonítják a megfigyelők, hogy a finn multi alábecsülte a mostanában divatos kihajthatós mobil telefonok iránti keresletet.
Eközben a mobil távbeszélők piaca változatlanul gyors ütemben bővül. Az idén világméretekben közel 600 millió hordozható készülék eladására lehet számítani, szemben a tavalyi 480 millió darabbal – jegyezte meg Matti Alahutta, a Nokia alelnöke. Mint mondta, 2004 folyamán naponta hozzávetőleg 800 ezer új előfizető csatlakozik a mobiltelefónia világához. Ez azt jelenti, hogy az előfizetők száma 2007-ben elérheti a kétmilliárdot.
A teljes forgalmon belül erőteljesen nő a digitális fényképezőgépekkel egybeépített kézibeszélők, illetve a nagyobb tudású, intelligens (smart) telefonok száma. Az idén a kamerásokból 200 millió darabos eladásra számítanak a tavalyi 90 millióval szemben, az intelligens marokkészülékek idei értékesítési darabszámát pedig több mint 20 millióra, a 2005-évi eladásokat pedig már annak kétszeresére becsülik.
Az idei esztendőt a mobiltelefónia harmadik nemzedékének (3G WCDMA) szempontjából is fordulópontnak tartja a Nokia; a cég ennek jegyében forgalomba hoz egy nagysebességű mobil internetes szolgáltatásokat kínáló készüléket, mellyel többek között el lehet érni a vállalati intranet hálózatokat is. A világon jelenleg közel hatmillió 3G-s előfizetőt tartanak nyilván, és az év végéig várhatóan több mint 60 3G WCDMA hálózat kezdi meg a kereskedelmi jellegű szolgáltatását.
Eközben a mobil távbeszélők piaca változatlanul gyors ütemben bővül. Az idén világméretekben közel 600 millió hordozható készülék eladására lehet számítani, szemben a tavalyi 480 millió darabbal – jegyezte meg Matti Alahutta, a Nokia alelnöke. Mint mondta, 2004 folyamán naponta hozzávetőleg 800 ezer új előfizető csatlakozik a mobiltelefónia világához. Ez azt jelenti, hogy az előfizetők száma 2007-ben elérheti a kétmilliárdot.
A teljes forgalmon belül erőteljesen nő a digitális fényképezőgépekkel egybeépített kézibeszélők, illetve a nagyobb tudású, intelligens (smart) telefonok száma. Az idén a kamerásokból 200 millió darabos eladásra számítanak a tavalyi 90 millióval szemben, az intelligens marokkészülékek idei értékesítési darabszámát pedig több mint 20 millióra, a 2005-évi eladásokat pedig már annak kétszeresére becsülik.
Az idei esztendőt a mobiltelefónia harmadik nemzedékének (3G WCDMA) szempontjából is fordulópontnak tartja a Nokia; a cég ennek jegyében forgalomba hoz egy nagysebességű mobil internetes szolgáltatásokat kínáló készüléket, mellyel többek között el lehet érni a vállalati intranet hálózatokat is. A világon jelenleg közel hatmillió 3G-s előfizetőt tartanak nyilván, és az év végéig várhatóan több mint 60 3G WCDMA hálózat kezdi meg a kereskedelmi jellegű szolgáltatását.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.