2004. május. 20. 15:11
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
Egyre több autóvásárló képtelen törleszteni a részleteket
Az elmúlt három évben megháromszorozódott azon gépkocsi vásárlók száma, akik nem tudják törleszteni az árat, ez pedig a finanszírozási jutalék csökkenéséhez vezet.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke csütörtökön a működési költségek növekedése miatt arra kérte a szervezet tagjait, hogy "az eddig folytatott árengedmény-harc helyett az ügyfél-kiszolgálás minősége kerüljön előtérbe".
Jövő év októberében lép életbe az a jogszabály, amely hatályon kívül helyezi az Európai Unióban az úgynevezett területvédelemre vonatkozó záradékot - közölte Rolf Leuchtenberger, a német márkakereskedői szövetség (ZDK) elnöke, majd ismertette: a jogszabály értelmében jövő októbertől megszűnik a tagállamokban az importőrök "egyeduralma", a kereskedők csupán 30 százalékban kötelesek a nemzeti importőrtől vásárolni gépkocsit, 70 százalékban más ország importőrétől vagy más kereskedőtől szerezhetik be.
A német szövetség elnöke úgy vélte, hogy ezzel jelentősen javulhat a kereskedők helyzete, és egységessé válhatnak az árak. Németországban jelenleg a kereskedők 70 százaléka veszteségesen működik – mondta Leuchtenberger, s példaként megemlítette, hogy egy VW Passat típusú gépkocsi gyári eladási ára Görögországban 39 százalékkal, Lengyelországban pedig 50 százalékkal alacsonyabb, mint Németországban.
(MTI)
Jövő év októberében lép életbe az a jogszabály, amely hatályon kívül helyezi az Európai Unióban az úgynevezett területvédelemre vonatkozó záradékot - közölte Rolf Leuchtenberger, a német márkakereskedői szövetség (ZDK) elnöke, majd ismertette: a jogszabály értelmében jövő októbertől megszűnik a tagállamokban az importőrök "egyeduralma", a kereskedők csupán 30 százalékban kötelesek a nemzeti importőrtől vásárolni gépkocsit, 70 százalékban más ország importőrétől vagy más kereskedőtől szerezhetik be.
A német szövetség elnöke úgy vélte, hogy ezzel jelentősen javulhat a kereskedők helyzete, és egységessé válhatnak az árak. Németországban jelenleg a kereskedők 70 százaléka veszteségesen működik – mondta Leuchtenberger, s példaként megemlítette, hogy egy VW Passat típusú gépkocsi gyári eladási ára Görögországban 39 százalékkal, Lengyelországban pedig 50 százalékkal alacsonyabb, mint Németországban.
(MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.