Óriásfúzió a légi piacon
Kedden létrejött a világ - árbevétel alapján mért - legnagyobb légitársasága azáltal, hogy lebonyolították az Air France és a KLM közötti részvénycsere első fordulóját. Szakértők szerint a fúzió új korszakot nyit a légiközlekedésben, és iránymutató lehet más európai légitársaságok számára is.
Hollandoké a többség
Első ízben történt meg ezzel két európai légitársaság fuzionálása, és jött létre a világ legnagyobb légitársasága a forgalom nagysága alapján. Eddig a világelső a Japan Airlines volt. Az utasforgalom alapján számítva az Air France-KLM a harmadik helyet foglalja el az American Airlines és a United Airlines mögött.
A két légitársaság abban állapodott meg, hogy közös holdingtársaságot alapít, és ezen belül mind az Air France, mind pedig a KLM még három évig saját márkanevét használja. Az Air France-KLM olyan holding, amely a közös cég felett 100 százalékos tulajdonnal rendelkezik, de amelyen belül a KLM megőrzi holland jellegét, hiszen a szavazati jogok 51 százalékával a holland állam és két alapítvány rendelkezik. A KLM megőrizheti külföldi leszállási jogait is.
Kiszáll az állam
A fuzionálással egyidejűleg beindult a francia légitársaság privatizálásának folyamata is. A KLM-mel való egyesülés és részvénycsere révén automatikusan az állami részarány máris 43,7 százalékra süllyedt. A Financial Times keddi számában Jean-Cyril Spinetta, az Air France vezetője megerősítette, hogy a privatizálás az "idei évben" folytatódik. A párizsi kormány fúziót megelőző 54,5 százalékos tulajdoni részét 20 százalék alá akarja szorítani, de pontos forgatókönyvet az állami részarány csökkentéséről nem tett közzé.
A közös cég részvényeivel a kereskedést szerdán kezdik el az amszterdami, a New York-i és a párizsi tőzsdén. Kedd reggel az Air France papírjait 0,75 százalékkal magasabban, 14,76 eurón jegyezték az előző napi záróhoz képest, a KLM-é pedig 0,54 százalékkal magasabban értékelték, az 16,9 eurón állt. (MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.