Késhetnek a Malév járatai az Alitalia sztrájkja miatt
Megbénult csütörtök reggel a római Fiumicino repülőtér és a milánói Linate légikikötő az Alitalia dolgozóinak sztrájkja miatt, amely a Malév esti járatait ugyan nem érinti közvetlenül, de a torlódások miatt késésekkel kell számolni.
Fiumicinóban csütörtök reggel tömegjelenetek zajlottak, ugyanis az előző nap meghirdetett sztrájkról nem minden utas értesült idejében, főként a külföldiek mentek ki hiába a Leonardo da Vinci légikikötőbe. A római repülőtéren már szerda délután fennakadások voltak a dolgozók gyűlései miatt, akkor hatalmas sorok kígyóztak a jegykezelő pultok és az órákig mozdulatlan csomagkiadó szállítószalagok előtt, és több tucatnyi járatot töröltek.
A Malévnak csütörtökön csak esti járatai vannak Rómába és Milánóba is, tehát a 18 óráig tartó sztrájk befejezte után érkeznek-indulnak a gépek. Az MTI római információi szerint a sztrájk közvetve kihat az esti járatokra is, hiszen az újrainduló légiforgalomban mindenképpen torlódásokra, esetleges késésekre és más kényelmetlenségekre kell számítaniuk az utasoknak. Ugyanakkor az esetleges késő tranzitutasok problémáit más légitársaságokkal együttműködve mindenképpen megoldják.
Az Alitalia dolgozóit tömörítő szakszervezetek azért hirdettek sztrájkot, mert nem született megállapodás az elsősorban állami tulajdonban lévő cég megmentéséről, szanálásáról az igazgatóság és a szakszervezetek között folytatott tárgyalásokon. Idén ez már a negyedik hasonló méretű megmozdulás a szanálásra váró légitársaságnál.
Az olasz állam jelenleg az Alitalia részvényeinek közel 62 százalékát birtokolja, és a korábban bejelentett szanálási tervek 3,5 ezer dolgozó elbocsátásával, illetve áthelyezésével számolnak. Az olasz légitársaságnak 22 ezer alkalmazottja van, és naponta több mint egymillió euró veszteséget termel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.