2003. szeptember. 22. 16:13 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Zeneipar: az EMI megvenné a Warner Music-ot

A brit EMI Group tárgyalásokat kezdett az amerikai AOL Time Warner médiacsoport lemezipari leányvállalata, a Warner Music megvásárlásáról - jelentette be az EMI hétfőn. A világ második legnagyobb zenecége jöhet létre, ha a Time Warner elfogadja az EMI 1,5 milliárd dolláros ajánlatát.

"A tárgyalások igen kezdeti szakaszban vannak, és semmi biztosíték, hogy mindkét félnek elfogadható megegyezéssel végződnek" - olvasható az EMI közleményében. Ha mégis sikeresek lennének a tárgyalások, a Universal Music után a világ második legnagyobb zeneipari cége jöhetne létre, amely 24 százalékos világpiaci részesedéssel rendelkezne és Madonnától a Radioheaden át a Rolling Stones-ig a legnagyobb könnyűzenei sztárokat tudhatná maga mögött.
A Reuters szerint az EMI három évvel ezelőtt már megegyezett a Warner Music-kal való egyesülésről, de az üzlet akkor a versenyhatóságok elutasítása miatt nem jöhetett létre. A hírügynökség szerint a világszerte csökkenő lemezeladások most viszont kedvező döntésre bírhatják a hatóságokat. Hírek szerint az EMI egymilliárd dollár készpénzt, illetve az EMI-ben 25 százalékos részesedést ajánl a Time Warner-nek, az egyesülés pedig évente körülbelül 300 millió dolláros költségcsökkenéshez vezethetne az újonnan létrejövő zenecégnél.
Az AOL Time Warner, amely múlt heti döntésének megfelelően a közeljövőben nevét a korábban már használt Time Warnerre változtatja, azután kezedett tárgyalásokat az EMI-vel, hogy a német Bertelsmann médiacéggel tervezett zenei vegyesvállalatának létrehozása akadozni kezdett. A Reuters szerint a Time Warner kevesellte német cég által felajánlott 100 millió dolláros hozzájárulást a fele-fele német illetve amerikai tulajdonú vegyesvállalatban. Az EMI ajánlatától függetlenül az AOL Time Warner és a Bertelsmann folytatja a tárgyalásokat.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.