Gasztro hvg.hu 2014. január. 22. 15:19

58 millió liternyi szeszt nyeltünk le

Csökkenő értékesítés, változatlan dobogósok a prémium kategóriákban – ez jellemezte 2013-ban a magyarországi szeszpiacot. Bár a 2012-es statisztikákkal ellentétben tavaly a prémium kategóriás italok forgalma is csökkenő tendenciát mutatott, a keserűhöz, a pálinkához és a skótok tüzes vízéhez ragaszkodunk.

2013-ban 58 millió liternyi szeszt értékesítettek Magyarországon, az eladás mértéke azonban évről évre körülbelül 1,5%-kal csökken. Nem csupán a teljes hazai szeszpiacon, de a forgalom közel negyedét képező prémiumszeszeknél is csökkenés figyelhető meg, ezek összértékesítése 3,5%-kal esett vissza. A szeszpiaci kategóriák dobogósai azonban nem változtak: továbbra is a keserűk a listavezetők, a második helyet a pálinka foglalja el, a harmadikat a whisk(e)y. A vodka a magyar fogyasztók negyedik kedvence.

red lemon

A prémium kategória harmadik legjobbjának számító whisk(e)yk között továbbra is a skótok vezetnek, de folyamatosan növelik piaci részesedésüket az amerikai márkák is. 2013 harmadik legnagyobb standard házasított whiskyje a The Famous Grouse lett, amit 100 éve házasítanak a legjobb minőségű maláta- és gabonapárlatokból Skócia tradicionális malátakészítő területén, Perthshire-ben. A fajdkakassal fémjelzett márka több mint 30 éve a skótok legkedveltebb whiskyje, hazánkban azonban csak öt éve landolt. Forgalmazását nem sokkal a bemutatkozás után a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vette át, azóta kimagasló növekedési ütemet mutat. Az előző évhez képest 2013-ban 24%-kal ugrott meg az értékesítések száma, amely egy év alatt 40%-os árbevétel- és 18%-os disztribúciós növekedést jelentett, ami ismerve a szeszpiaci statisztikát, igen jó eredménynek számít. A „folyékony fajdkakas” értékesítése a piac minden szegmensében bővült, ám a legjobb eredményt tavaly is a vendéglátásban hozta.  

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.