Miközben az italfajták tekintetében nincs hiány a Facebookon, a rajongók számát tekintve annál inkább: a toplista adatai szerint az alkohol márkák nem hasítanak ki akkora szeletet a közösségi oldal táborából, mint amekkora forgalmat generálnak a kiskereskedelemben és a szórakozóhelyeken.
A hazai szeszesital márkák toplistájának élén jelenleg az Innék egy Sopronit oldal szerepel 64 ezer rajongóval. Második a borban utazó Varga Pincészet 56 ezres és harmadik a Fütyülős 34 ezres bázissal. A Varga Pincészet sokáig vezette a Fészbuker.hu által összeállított toplistáját, de a Soproni oldala ősszel átvette a bormárkától a vezetést.
Érdekesség, hogy az alkoholos toplista első tíz márkájának rajongószáma alig éri el a 300 ezret, miközben a hazai Facebook felhasználók nagy része, mintegy 3 millió ember tartozik az alkoholmárkák célcsoportját jelentő 18 év feletti korosztályba. Sokatmondó az is, hogy a 10 ezer rajongó feletti elitklubba mindösszesen a lista első 10 helyezettje tartozik, közülük kettő a Zwack Unicum Nyrt. brandje. Elgondolkodtató az is, hogy olyan erős márkák, mint például a Johnnie Walker, a Jack Daniel’s vagy a Törley pezsgő csak a 25-ös lista végén találhatók 2-3 ezres rajongói táborral.
Általában véve az alkohol márkáknak a többi brandhez viszonyított kisebb méretű rajongótáborának egyik oka, hogy a Facebook szabályai szerint ezeknek az oldalaknak életkorilag korlátozniuk kell a megjeleníthetőségüket. Emellett ezek a márkák viszonylag későn ébredtek – az idei év előtt nem is volt igazán látható, komolyabb promóciós aktivitásuk a Facebook-on.
Az elmúlt egy havi növekedési arány tekintetében a Top 10-es listában a BalliFace - Ballantine's Magyarország került első helyre 165 százalékos bővüléssel. Nem ekkora arányban, de jelentős bővülést mutattak a Somersby, a Captain Morgan Hungary valamint az Innék egy Sopronit oldalai is (28 és 27 százalékos arány).