2011. március. 09. 18:08 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. március. 09. 18:05 Gasztro

Senkit nem zártak ki a Torkos Csütörtökből

A Magyar Turizmus Zrt. hivatalos közleményt adott ki egy, a Torkos Csütörtök akcióval kapcsolatos cikk nyomán.

„Reagálva az Fn.hu Csúcséttermeket zártak ki a Torkos Csütörtökből címmel, március 8-án megjelentetett cikkére a Magyar Turizmus Zrt. ezúton is felhívja a legszélesebb közvélemény figyelmét arra, hogy az idén nem történt kizárás a Torkos Csütörtök akcióból!" - áll a közleményben. Azok az éttermek, amelyek ellen jogos panasz merült fel a tavalyi akciót követően, idén nem is jelezték részvételi szándékukat.

A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben hatodik alkalommal szervezi meg az országos Torkos Csütörtök akciót és elengedhetetlenül fontosnak tartja, hogy a szabályoknak valamennyi jelentkező megfeleljen. A szabályok minden, az akcióhoz csatlakozni kívánó vendéglátóhelyre egyformán vonatkoznak, ezek alól egyetlen vendéglátóhely sem kaphat felmentést, illetve egyetlen étterem esetében sem alkalmazható könnyítés. Tekintettel arra, hogy ez a megkülönböztetés nem lenne igazságos a többi résztvevő szempontjából.

A Magyar Turizmus Zrt. idén valóban levelezést folytatott a Costes étterem ügyvezetőjével az idei Torkos Csütörtök akcióban való részvételről. Tekintettel azonban arra, hogy a Costes a szabályoktól több ponton is eltérően kívánt volna részt venni az akcióban, amihez az MT Zrt. a többi résztvevőre való tekintettel nem tudott hozzájárulni, a Costes úgy döntött, hogy nem csatlakozik a Torkos Csütörtökhöz.

A közlemény szerint a cikkben szereplő másik étteremmel kapcsolatban valóban vendégpanasz érkezett a tavalyi akciót követően, amelyből kiderült, hogy az étterem nem tartotta be az akció szabályait. Az ezzel kapcsolatos levelezésben az étterem képviselője ezt el is ismerte és úgy döntött, hogy a továbbiakban nem kívánnak részt venni az akcióban.

A Magyar Turizmus Zrt. minden Torkos Csütörtököt követően felmérést készít az eredményekről. A tavalyi felmérésből kiderült, hogy: az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy  átlagos – februári – napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4 százaléka számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8 százaléka számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon.