2010. november. 23. 18:50 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. november. 23. 18:49 Gasztro

Több mint kétszáz étterem kínálta féláron a borokat

A múlt heti, negyedik Borszerdával lezárult az idei akciósorozat. Az év négy napján összesen 227 étterem kínálta féláron a borokat, és 20 százalékuk állított össze ezekre az alkalmakra külön ételsorokat. Az éttermek mellett 49 nagykereskedés és pincészet is kedvezményes árakkal várta a vásárlókat.

Az egész országot lefedte az idei Borszerda-programsorozat. 142 vidéki és 75 budapesti étterem révén minden megyében eljuthatott a borértő közönség olyan vendéglátóhelyre, ahol a Borszerdákon féláron mérték a bort az ebéd- és vacsorakínálathoz. A 227 csatlakozó étterem 20 százaléka nem érte be azzal, hogy kedvezményes árakkal csábítsa be a vendégeket, hanem részt vett a szakmai zsűri által elbírált menüversenyeken is, igényes ételsorokat kreálva az adott Borszerdák tematikájához: júniusban a magyar fajtákhoz, augusztusban a könnyű fehérborokhoz és rozékhoz, szeptemberben a testes fehérekhez és könnyű vörösekhez, novemberben pedig az újborokhoz.

A Borszerda menüversenyek győztesei

Június:  Vadászkürt étterem (Sopron)

Augusztus:  Hotel Sopron (Sopron)

Szeptember: Vörös Postakocsi étterem (Budapest)

November: Bali Caffe (Budapest)

A részt vevő vendéglátóhelyek körében végzett kérdőíves kutatás szerint a csatlakozó vendéglők elégedettek a Borszerdákkal. 65 százalékuk a forgalom növekedéséről számolt be, 74 százalékuk szerint alapvetően megérte számukra a részvétel, és 80 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jövőre is részt szeretnének venni az akcióban.

A Borszerdát népszerűsítő médiakampányban több mint 1000 citylight hirdette a bor dicséretét, és 400 ezer freecardról értesülhetett a borszerető közönség az akció lényegéről, a borszerdák dátumáról és tematikájáról. Emellett a részt vevő éttermek, nagykereskedések és pincészetek minden Borszerda-rendezvényhez egy reklámcsomagot kaptak, amely a hivatalos plakátot, menütáblát, matricákat és aromakorongokat tartalmazta, így a résztvevők maguk is gondoskodhattak róla, hogy vendégeik értesüljenek az eseményekről.

A Borszerda-kampány hivatalos honlapjának a látogatottsága elérte az 50 ezret, az oldalletöltések száma több mint 207 ezer volt, és az éttermek beszámolója szerint az asztalfoglalások felét is az interneten bonyolították le a vendégek. A facebook-rajongók száma a kampány ideje alatt elérte a 10 ezret.