Hamburger-botrány: kisebb a vártnál
Tavaly egy Whopper reklámja diplomáciai bonyodalmat váltott ki. Most egy csirkés burger verte ki a fogyasztói biztosítékot.
A múlt év áprilisában a Burger King új Tex-Mex hamburgerének spanyolországi kampánya szúrt szemet a mexikói nagykövetnek. Jorge Zermeño azért kérte a Texican Whopper kampányának beszüntetését, mert sértőnek találta a texasi cowboy társaságában hazája nemzeti színeiben virító alacsony, pókhasú pankrátort a reklámposzteren. Most valóságos elégedetlenségi vihar tört ki a brit hamburgerfogyasztók körében egy hirdetés miatt.
Az Egyesült Királyságban a reklámelőírásokat ellenőrző hatóság, az Advertising Standards Authority (ASA) talált fogást a Burger King gyorsétteremlánc egyik óriásszendvicsén. Nevezetesen a jobb étvágyú felnőtteknek reklámozott Tendercrisp Chicken-t találták nagyobbnak a reklámfilmben, mint amilyet a szigetország márkaegységeiben valójában adnak a vendégeknek. A Daily Mail cikke szerint a reklámspoton a csirkéshamburger akkora az amerikai típusú szállodai szobában látható férfi kezei között, hogy szinte nem fér el benne. Állítólag sok fogyasztói panasz érkezett a magasabb minőségűnek és megnövelt méretünek hirdetett hamburgerre. Főleg azért, mert a britek kicsinek találták.
A fogyasztók érdekében fellépő ASA betiltatta a reklámspotot. A döntését a következővel indokolta: nem felel meg a valóságnak a Burger King reklámja, mivel egy olyan terméket mutat be, amely jóval nagyobb a valódinál. A hamburgerfiaskó után egyelőre nem érkezett arról hír, hogy az optikai csalódást (is) okozó ügy miatt az étteremláncot bármilyen anyagi vagy jogi hátrány érte.