Szemet szúrt a texasi whopper
A legritkább esetek közé tartozik, amikor az élelmiszerek vagy italok reklámja diplomáciai bonyodalmat vált ki. A mexikói nagykövet egy amerikai gyorsétteremlánc spanyolországi hirdetését találta sértőnek.
A Burger King új Tex-Mex hamburgerének spanyolországi népszerűsítése nem éppen ínyére való a mexikói nagykövetnek, Jorge Zermeñónak. A latin-amerikai ország madridi képviselőjének véleménye szerint az új Texican whopper megjelenítése „befeketíti a hazájáról alkotott képet, s jogtalanul használja fel a nemzeti zászlót” – idézi az El País a Reforma nevű mexikói lapnak adott nyilatkozatot.
Mi az oka a reklámkampány beszüntetését sürgető nagyköveti megnyilvánulásnak? A kampányposzteren az óriás szendvicsféleség felett az Unidos por el destino (a cél egyesít) felirat olvasható. Nyilván nem a szezámmagos hamburgerzsemlében egyesülő grillezett marhahús, cajun szósz, fejes saláta, friss paradicsom, hagyma, bab és cheddar sajt szúrt szemet őexcellenciájának. A nagykövet valójában azt a pókhasú, alacsony emberkét (pankrátort?) kifogásolja, aki a mexikói nemzeti trikolór színeit megjelenítő címeres sarapét (ponchót) visel a plakáton, s álarcban pózol egy texasi cowboy társaságában.
© Burger King |
A diplomata nemtetszését kiváltó kampány kimunkálója az amerikai Crispin Porter + Bogusky ügynökség. Ők hozták forgalomba a Különös páros című reklámspotot is. A reklámfilmben két teljesen különböző típusú ember, a texasi marhapásztor és a mexikói birkózó (pankrátor) költözik össze egy hirdetés alapján, s jóízűen eszegetik együtt a Texican whoppert.
A Burger King hálózatnak a világ 61 országában 11 220 gyorsétterme van. A spanyol vendéglátásban harminc éve jelen levő hamburgerbirodalom még nem adott választ a mexikói nagykövet petíciójára.