A magyar háztartások 44%-a nézi online a filmeket és sorozatokat.
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves felmérése szerint már a háztartások közel fele néz filmeket és sorozatokat streamingszolgáltatókon keresztül. A tavalyi adatok szerint Magyarországon már több mint kétmillió felnőttnek van valamilyen streamingfiókja, a felhasználók nagyjából fele pedig akár kettőre, háromra vagy négyre is előfizet. Júniusban a magyar felhasználók negyede, azaz körülbelül 438 ezer fő keresett fel egynél többet – írja a Világgazdaság.
Egyre több hazai versenyző bukkan fel a piacon, az új szereplők olyan felhasználókat céloznak, akiket eddig más szolgáltató nem tudott megszólítani, ezért nincs érdemi konkurenciaharc. A 16–39 év közöttiek főleg Netflixet, Maxot és Disney+-t néznek, az 50 és 75 közöttiek inkább a TV2 Play, a Filmio vagy a SkyShowtime szolgáltatókat választják. A SkyShowtime és a Telekom TV GO inkább a férfiak, míg a TV2 Play inkább a nők kedvence.
Toplista
- Netflix – heti 1 millió 69 ezer látogató
- Max (HBO) – legfeljebb 419 ezer látogató egy héten
- Disney+ – heti 285 ezer látogató
- TV2 Play – heti 259 ezer látogató
- RTL+ – heti 144 ezer látogató
- SkyShowtime – heti 122 ezer látogató
- Amazon Prime Video – heti 65 ezer látogató
- Telekom TV GO – heti 52 ezer látogató
- Nemzeti Filmintézet Filmio – heti 5 ezer látogató
A járvány alatt rekordmagas volt az előfizetők száma és a nézettség, ezt azóta nem sikerült megugrani, a tavalyi évhez képest például 20%-kal kevesebb magyar keresi fel az oldalakat. A streamingszolgáltatókat döntően a fiatalok és a jó anyagi helyzetben lévők választják. Tavaly az olyan háztartások 54%-a volt előfizető, ahol él 30 és 39 év közötti. Ott, ahol 60 év felettiek élnek, ez az arány csak 19%. A legjobb anyagi helyzetű háztartások 64%-a előfizető, míg a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak a 24%-a.