A luxusmárka új sminkkollekcióját népszerűsítette, ám azóta tőlük zeng a kínai közösségi média, és nem a jó értelemben.
Nagy felháborodást keltett a kínai közösségi médiában a Dior legutóbbi sminkreklámja, amelyben egy széthúzott szemhéjú, ázsiai modell szerepelt. A luxusmárkát most rasszizmussal vádolják, írja a BBC. A cikk szerint a Dior a héten posztolta a problémás fotót Instagram-oldalán (a szöveg alapján valószínűleg macskaszemet akartak imitálni), majd sietve el is tüntette. Nem voltak azonban elég gyorsak ahhoz, hogy ne szülessenek képernyőképek a bejegyzésről, és, mint tudjuk, az internet nem felejt.
【速報】仏高級ブランド「Dior」、欧米人がアジア人をバカにする際に良く使われる、指で目尻を引っ張る『つり目のジェスチャー』うっかりインスタで公開。Dior大炎上、中国で不買運動に発展。慌てて関連する画像すべて削除へ。つり目のジェスチャーがアジア人への差別的行為である事を忘れていたようだ pic.twitter.com/ou7dDdyx4Q
— shi shang (@shi_shang_) April 11, 2023
A screenshotok főleg a Kínában népszerű Weibón terjedtek el, ahol rengeteg dühös komment érkezett rájuk, számonkérve az ázsiaiakat érintő diszkriminációt és bocsánatkérést követelve a márkától. Több felhasználó megszólította a Diornak dolgozó kínai modelleket, hírességeket is, hogy szüntessék meg a márkával való kapcsolatukat. A Dior eddig még semmit sem reagált.
Ahogy a BBC felidézi, nem ez az első eset, hogy a Dior vitás ügybe keveredett Kínában (amely egyébként az egyik legnagyobb piaca). 2021-ben egy kínai divatfotós képei váltottak ki felháborodást, miután többek szerint a nyugati sztereotípiáknak megfelelően ábrázolta az ázsiai arcokat. A fotós később bocsánatot kért, a Dior pedig közleményben tudatta, hogy „tiszteletben tartja a kínaiak érzelmeit". Tavaly azzal vádolták meg őket, hogy „kulturálisan kisajátítottak" egy kínai hagyományos mintát az egyik szoknyájukhoz.
Még több Élet+Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: