Az áruházlánc levette a hirdetést, amely egy női ruhát reklámozott „sötétedés utáni sétákhoz a parkban”.
Az Egyesült Királyságban több nőt is meggyilkoltak az elmúlt években, miközben a sötétben igyekeztek valahová. A 35 éves Zara Aleenát tavaly júniusban ölték meg, miközben hazafelé sétált London keleti részét. Egy évvel korábban a 33 éves Sarah Everardot rabolta el és ölte meg egy rendőr London déli részén. Abban az évben a 28 éves Sabina Nessát is megölték a londoni parkban, miközben ő úton volt az egyik barátjához.
Ezek után elég komoly baklövés lett a Sainsbury's áruházlánc plakátja, amely azzal a szöveggel reklámozott egy női ruhát, hogy „sétákhoz a parkban vagy sötétedés után”. A közösségi oldalakon sokan felhívták a figyelmet arra, hogy a nőknek eszükben sincs sötétedés után parkokban andalogni, ugyanis ez nemcsak veszélyes, hanem esetenként halálos is. Volt, aki megjegyezte, hogy a reklámszöveget biztosan egy férfi írta.
HA HA HA HA HA HA HA HA THEY THINK WE STROLL IN THE DARK HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA pic.twitter.com/apzx88JcZQ
— Nathalie Gordon (@awlilnatty) January 12, 2023
A Sky News statisztikai felméréseket idézve azt írja, hogy a nők 82 százaléka állítja, hogy nem érzi magát biztonságban parkokban és más nyílt területeken, a férfiaknak csak 42 százaléka nyilatkozott így.
Az áruházlánc vette az üzenetet, és levette a plakátot a boltjaiból, egyúttal azt ígérte, mindent megtesz, hogy hasonló baki ne forduljon ismét elő.
Még több Élet+Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: