Évek óta tervezik ezt.
Megépítik a Tabánból induló, a turistabuszok forgalmát kiváltó Gellérthegyi siklót, és szabadidős pihenőparkká alakítják a Gellérthegyi közparkot - döntött a kormány. Felelős Gulyás Gergely miniszter és a Budapesti Fejlesztési Központ, együttműködve a fővárosi önkormányzattal. A szakmai koncepció kidolgozása során vizsgálni kell az Európai Beruházási Bank vagy kereskedelmi bank által nyújtott hitelből történő finanszírozást, azt, hogy a közparkot lehetőleg a sikló nyereségéből tartsák fenn, valamint hogy a Gellérthegyet és a Várhegyet kötélpályával össze lehet-e kötni. A koncepciókészítésre, amelyre egy évet adnak, és az előkészületekre másfél milliárd forintot szánnak.
A sikló megépítéséről még még 2004-ben állapodott meg a főváros a Gellérthegyi Sikló Kft.-vel, amelyben 25 százalékkal kisebbségi tulajdonos a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), míg 75 százalék a Sikló-Beruházó Kft.-é, amelyben idén május végén – a Bató Csaba érdekeltségébe tartozó S-2018 Eszközkezelő, valamint a kétszeres olimpiai bajnok kajakozó Horváth Gábor-féle High Latitude Kft. mellett – új, egyelőre kisebbségi tulajdonosként a Gellért Hill Experience Kft., a pezsgőkirályként is ismert Kreinbacher József üzletember egyszemélyes cége tűnt fel.
2018-ban még úgy látszott, hogy idénre elkészülhet a sikló. Ez ugyan nem vált valóra, de most van rá esély, mert Karácsony Gergely főpolgármester is azt mondta májusban a 444.hu-nak, hogy a Gellért-hegyről a turistabuszokat ki kell tiltani, és siklót kell építeni.