Ráadásul zöldíti egy környezetszennyező szokásunkat is.
Jelenleg a kapszulás kávé az egyik legkörnyezetszennyezőbb luxus, amit megengedünk magunknak – ha a műanyagból és alumíniumból készült használt kapszula a kommunális hulladék közt landol.
A Nespresso – az egyik fő bűnös – első lépésként megoldotta, hogy 2012-től az üzleteiben, majd 2017-től a fogyasztók otthonaihoz kiszállva is hajlandó visszagyűjteni a használt kapszulákat. Ezekből aztán például újra kapszula készül, illetve most a magyar Tipton nevű céggel társulva limitált szériás szemüvegkereteket gyártatnak – például napszemüveghez.
Az egyedi tervezésű szemüvegkeret-kollekciót a Kazaar, a Livanto, a Dharkan és a Roma fantázianevű kapszulák alumínium részéből készítik. A keretek sajnos nem lesznek elérhetőek kereskedelmi forgalomban, a Roadster szerint viszont a Nespresso vásárlói számára limitált mennyiségben megvásárolhatóak lesznek – tehát az akciónak egyelőre inkább kampányértéke van, hogy felhívja a figyelmet az alumínium újrafelhasználásának sokféle lehetőségére.
A magyar Tipton cég már eddig is élen járt az újrahasznosításban, bakelitből készült Vinylize szemüvegeit az egész világon ismerik és elismerik. Például olyan világsztárok hordanak Tipton-keretet, mint Sir Elton John, Lenny Kravitz, Michael Madsen, Tarantino, Robbie Williams vagy Bono a U2-ból. A Cinematiq Eyewear keretek szárában pedig 16 és 35 mm-es beépített filmtekercs található.
A magyar származású Tipton Zakariás az Egyesült Államokban kezdett el szemüvegkereteket gyártani, majd 2001-től Magyarországon készíti őket.