Óceánt lehet rekeszteni a sörforradalmat kirobbantó USA kisüzemi sörfőzdéivel. A versenyben mindenki nyerni akar.
Az USA Sörgyártó Szövetségének adatai szerint jelenleg 5.300 önálló, kisebb sörfőzdében főznek sört, ami 12,3 %-os növekedést jelent az előző évihez képest. Az általuk előállított sör mennyisége hordóban számítva már eléri a 24,6 milliót.
A szegmens kedvező számadatai ellenére a kézműves sörmárkák között kiélezett versenyhelyzet alakult ki.
Persze, hogy minden eszközzel igyekeznek a főzdék felhívni magukra a figyelmet. S lám, felfedezték a "spanyol viaszt": a sörivók befolyásolásában a felmérések szerint a habos italok jobb minőségén kívül a döntési helyzetnél nagy szerepet játszik a figyelemfelhívó csomagolás, pontosabban a címkézés.
A piaci térnyerés által diktált folyamatos kihívásnak igyekeznek a mikro sörmanufaktúrák megfelelni, vagyis nemcsak versenyben maradni, hanem nyerni is. Kihasználva az interaktív technológiai lehetőségeket a Snoqualmie-i (Washington állam) Falls Brew Co. kézműves sörgyártó a Medium művészeti- és dizájn stúdió javaslatára vetette be az interaktív sörcímkét.
A Layar nevű ingyenes mobilalkalmazás használatával olvasható be a Snoqualmie American Pale Ale címkéje a mobiltelefonba. Az interaktív címke egy videót aktivál a Snoqualmie- vízesés látképével. A videón a vízesés zuhogása és az ugráló lazacok csobbanása hallható, miközben egy söröshordóban csúszik le a vízen egy sörfőző, a képsort a zuhatag felett repülő károgó varjak zárják.
Dave Eiffert sörfőzőmester szerint az új megoldások vonzzák az embereket, hogy kipróbálják őket. "Ha a nagyszerű ajánlatokkal teli, zsúfolt polcokra merednek, akkor nem kóstolhatják meg a sört, mint egy kocsmában. A dizájnnak kell vonzónak lennie ahhoz, hogy a kezeket a palacknyak felé irányítsa” – nyilatkozta Eiffert az újításról a Geek Wire technológiai és üzleti hírportálnak.