No, nem a kadarkákat, bikavéreket, kékfrankosokat akarják leváltani. Éppen hogy a borokhoz méltó új borvidéki logót, megjelenést keresnek. A Szekszárdi borvidék pályázat keretében újítja meg arculatát.
„Kiváló borai és immáron saját palackja mellett a Szekszárdi borvidék logója, arculata talán a legfontosabb fizikai megtestesítője a márkának. Tükröznie kell azt a magas értékrendet, dinamizmust és összefogást, amit képvisel a borvidék. Ezért – hagyományaink tiszteletben tartása mellett – teljesen logikusnak tűnik, hogy az elmúlt évek fejlődését a borvidék arculatának frissítésében is továbbvigyük” – fogalmazta meg ifj. Vida Péter, miért döntött úgy a Szekszárdi Borászok Céhe, hogy félmilliós díjazású pályázatot ír ki az új arculat kialakítására.
A pályázat lebonyolításához olyan partnert kerestek, amely a maga területén hasonló szakmai színvonalon dolgozik, mint amilyen odafigyeléssel a legjobb szekszárdi borok készülnek. Így esett a választásuk az ArtHungry.com független online közösségi oldalra, amely 2015-ben indult el azzal a céllal, hogy a hazai kreatív alkotók egy közös felületen megoszthassák alkotásaikat, és kapcsolatokat építhessenek. Az oldal prezentációs felülete igencsak alkalmas egy ilyen pályázat lebonyolítására.
A pályázat nyílt, de online regisztrációhoz kötött. A kiírás október 11. óta fenn van az oldalon. A pályázók október 28-ig adhatják be terveiket. Az öttagú szakzsűri ezt követően kezdi meg az értékelést. Velük párhuzamosan a nagyközönség is megtekintheti a portálon az arculatterveket, amelyekre szavazhatnak is.
Az eredményhirdetés november elejére várható a zsűri értékelése és a közönségszavazatok alapján.
A részletes pályázati kiírás a portál aloldalán, a pályázattal kapcsolatos információk még a borvidék Facebook-oldalán találhatók.