Tízmilliárdos pluszt kap a Magyar Közút az államtól, hogy jobbak legyenek az utak
Az utak biztonságának javítására és esztétikai beavatkozásokra kell költeniük a pénzt.
Az utak biztonságának javítására és esztétikai beavatkozásokra kell költeniük a pénzt.
A világ talán legősibb „szupersztrádája” kötötte össze a csaknem ezer ősi maja települést, amelyet a csúcstechnológia segítségével térképeztek fel Guatemala északi, és Mexikó déli részének őserdei térségében.
300 millió dolláros magyar exportügyletről van szó.
„Nem hagyhatjuk, hogy suttyomban lopják el alólunk a gyorsforgalmi utakat” – írta a Facebookon Budapest főpolgármestere.
Az adatot ismertető Schanda Tamás államtitkár szerint 2025-re a hazai települések háromnegyede félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz.
A teljes magyarországi úthálózat több mint fele rossz minőségű.
A magyarországi a közúthálózat bővítésére 2022-ig több mint 2500 milliárd forintot fordítanak - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára az MTI tudósítása szerint.
Úgy tűnik, új megoldás született a vidéki jelöletlen területek megjelölésére, hogy azoknak is legyen postai címük, akik ilyen helyen élnek.
Nem a Kiserdő és a Határ út, hanem a Ferencvárosi pályaudvar és az Ecseri út felé kell folytatni a Galvani-hídhoz kapcsolódó úthálózat tervezését.
Két-három hét múlva már naprakész adatok lesznek a fővárosi fenntartású úthálózatra vonatkozó digitális adatbázisban – közölte Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes hétfőn Budapesten. A közúti adatgyűjtő rendszert, vagyis a Kareszt a BKK Közút fejlesztette ki, és egy hétfői konferencián mutatták be.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tanulmányban vizsgálta a matricabevételek emelésével kapcsolatos lehetséges forgatókönyveket. A most nyilvánosságra hozott tanulmányban szerepelt egy olyan lehetőség is, amely a teljes országos közúthálózatra kiterjesztette volna a fizetős rendszert. Bár a kormány ezt a verziót végül elvetette, a nemrég távozott kormányszóvivő egy megjegyzésben utalt arra, lehet ilyen irányú döntés a jövőben.
Tervek készülnek a Békés megyét átszelő főutak elkerülő szakaszainak megvalósíthatóságáról a Közlekedés Operatív Program 387,5 millió forint támogatásával. A tanulmány egyik kiemelt programja az M-44-es gyorsforgalmi út Békéscsabát és Gyulát délről elkerülő nyomvonala, valamint a 46-os és a 47-es főutak mezőberényi elkerülése - jelentette be sajtótájékoztatón Farkas Zoltán a Békés Megyei Önkormányzat elnöke.