A teljes magyarországi úthálózat több mint fele rossz minőségű.
Akárcsak 2018-ban, úgy idén is 7,7 milliárd forint értékben, nagyjából 78 ezer tonna aszfaltot használ fel a Magyar Közút Zrt. kátyúzásra – közölte a VG.hu-val a társaság.
A cég a munkát az utak úthálózati szerepe alapján végzi: első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül a mellékutakon dolgoznak a szakemberek.
Az Országos Közúti Adatbank osztálya évente készít részletes összesítést az állami, országos közúthálózat állapotáról. A legfrissebb, 2017 év végi összegzés alapján a közutak burkolata meglehetősen siralmas állapotban van: a Magyar Közúthoz tartozó teljes kiépített úthálózat több mint fele (54 százalék) a leggyengébb, „rossz” burkolati besorolású, ez több mint 17 ezer kilométernyi utat jelent. Ezzel szemben az útfenntartó kezelésében álló utak mindössze tíz százalékának felülete jó minőségű.
A főhálózat 40 százaléka, a mellékhálózat 60 százaléka rossz burkolatú. Komárom-Esztergom megyében a legkedvezőtlenebb a helyzet, ott a közutak 73 százaléka rossz burkolatú. Nógrádban 70, Győr-Moson-Sopronban 69 százalék ez az arány. A legkevésbé a Pest megyei utak leharcoltak, a leggyengébb besorolást az ottani úthálózat valamivel több, mint negyede érdemelte ki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.